کد خبر: 952483
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی در پارلمان را تشریح کرد.

سرویس جامعه جوان آنلاین: سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی در مجلس، گفت:این طرح برای کار کارشناسی بیشتر فعلاً مسکوت مانده است.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس در حال کار کارشناسی بر روی این طرح است، ادامه داد:به دلیل اینکه اختلاف نظر‌ها و حساسیت‌ها بر روی این طرح بسیار زیاد است، باید کارکارشناسی بیشتری بر روی آن انجام شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس با تاکید بر اینکه این طرح جوانب مختلفی دارد و نیاز به هماهنگی‌های فراوانی دارد، افزود:در طرح ساماندهی تعطیلات باید جوانب دینی، ملی، مذهبی و اجتماعی دیده شود به طور مثال اگر بخواهیم روز ۱۳ فروردین، روز طبیعت را حذف کنیم یکسری مسائل فرهنگی و اجتماعی پدید می‌آید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد:به طور نمونه اگر بخواهیم تعطیلی ۲۹ اسفند را از تقویم حذف کنیم این موضوع جنبه سیاسی پیدا می‌کند یا اگر بخواهیم تعطیلی ۱۵ خرداد را که امام خمینی (ره) عزای عمومی اعلام کرده‌اند را از تقویم حذف کنیم این موضوع نیز جنبه اعتقادی پیدا می‌کند.

خدادادی با اعلام اینکه در طرح ساماندهی تعطیلات پیشنهاد شده که به جای پنج‌شنبه‌ها، شنبه‌ها تعطیل شود، گفت:به دلیل اینکه روز پنج‌شنبه برای مردم ایران روز مقدسی است نمی‌توان این کار را انجام داد و جابه‌جایی آن تبعاتی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: در اینکه تعطیلات در کشور باید ساماندهی شود شکی نیست و مسئولان نظام نیز به این مهم بار‌ها تاکید کرده‌اند، اما لازمه این کار کارشناسی و تحقیقاتی است که مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام این کار است.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
1
ای بااااباااا
علیرضا نیکرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
تعطیلات رسمی در ایران ۱۷ روز باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار