کد خبر: 952482
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
رئیس هیات کبدی استان کردستان
رئیس هیات کبدی استان کردستان گفت: برای شناخت از نقاط ضعف و قوت ورزش کبدی استان کردستان برنامه مدون در بخش قهرمانی و همگانی داریم.

رفیق رضاقلی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: در سال گذشته استان کردستان میزبان مسابقات جوانان کشور با حضور 23 تیم از استان‌های دیگر بود که این مسابقات از شبکه استانی و شبکه ورزش پخش شد.

وی افزود: برگزاری چنین مسابقات و پخش و اطلاع‌رسانی آنها گامی مهم برای شناساندن ورزش کبدی به عموم مردم و تشویق آنها برای جذب شدن به این ورزش کشور است.

رئیس هیات کبدی استان کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما در سال جاری، شناسایی استعدادها به صورت اصولی و پارامتریک در مدارس برای رشد و پرورش و معرفی به رده‌ها و تیم‌های ملی کشور است.

رضاقلی بیان کرد: در بحث آموزش مربیان و داوران در آینده‌ای نزدیک کلاس‌هایی را در سنندج و مریوان برای کمک به ورزش کبدی استان برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در نظر داریم که ورزش کبدی را در تمامی شهرستان‌ها و حتی شهرها و روستاهای استان فعال کنیم تا استعدادها را شناخته و به ورزش کبدی کشور معرفی کنیم.

رضاقلی افزود: سال گذشته در المپیاد استعدادیابی کشور 4 نفر آقا و 3 نفر خانم از استان برای پرورش و آماده‌سازی المپیک 2024 انتخاب شدند.

رئیس هیات کبدی استان کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: در استان 110 ورزشکار به صورت سازمان‌یافته و 3 نفر داور در سطح کشور داریم که یکی از آنها در سطح بین‌المللی هم فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: برای شناخت از نقاط ضعف و قوت ورزش کبدی استان کردستان برنامه مدون در بخش قهرمانی و همگانی داریم.

رضاقلی در پایان گفت: با توجه به نیروی انسانی غنی استان باید در بحث شناسایی استعدادهای این رشته ورزشی کوشا شویم تا بتوانیم این ورزش را استان به صورت فعال داشته باشیم و اینکه این ورزش نیاز با زمین مخصوصی ندارد و می‌توان در محیطی باز آن را بازی کرد.

کبدی همان زویک بازی ایرانی است و منشاء بومی و محلی دارد که در آن قدرت و مهارت کافی را باید داشت و اینکه ورزشی کاملاً ساده و کم خرج است.

کبدی از مسابقات آسیایی سال 1982 به صورت نمایشی و پس از آن جزء‌ مسابقات رسمی بازی‌های آسیایی قرار گرفت.

انتهای پیام/2330/79

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر