کد خبر: 952481
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
فرماندار سنندج :
فرماندار سنندج سرمایه‌گذاری در ورزش را نیازمند حمایت بخش خصوصی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های ورزشی و شناسایی استعدادهای ورزشی دانست.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، محمدابراهیم زارعی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد و روسای هیات‌های ورزشی شهرستان سنندج، حل مشکلات بخش‌های مختلف اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و آموزشی را نیازمند همکاری و همراهی تمام بخش‌ها دانست.

فرماندار سنندج اظهار داشت: سمن‌ها می‌توانند بازوی پرتوان ادارات باشند و نقش مهمی در حل آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند، در همین راستا این سازمان‌ها باید طبق اساسنامه فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: اقدامات دولت در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه استان در بخش‌های مختلف عمرانی را نباید نادیده گرفت.

وی درآمد استان را نصف میانگین کشوری دانست و افزود: علیرغم تحریم‌های اقتصادی و تنگناهای مالی دولت خدمات زیادی در استان انجام داده و هزینه‌های زیادی کرده است.

زیرساخت‌های ورزشی کردستان ضعیف است

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج گفت: زیرساخت‌های ورزشی کردستان ضعیف است.

سیدفواد حسینی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در کردستان به ازای هر دانش‌آموز ضعیف‌ترین سرانه در کشور است، گفت: کردستان از لحاظ دارا بودن فضای ورزشی در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه کردستان از استعدادهای ورزشی بالقوه‌ای برخوردار است، افزود: علیرغم ضعیف‌بودن استان از لحاظ زیرساخت‌های ورزشی از حیث تیم‌های دانش‌آموزی و راهیابی به مسابقات کشوری جز استان‌های ششم کشور هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانش‌آموزان در آموزش و پرورش تعریف شده است، گفت: سایر فعالیت‌های آموزشی خارج از ساختار تعریف شده آموزش و پرورش است، در همین راستا برخی مسایل باید در شورای آموزش و پرورش مطرح شود‌.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش آمادگی دارد امکانات و فضاهای ورزشی خود را در اختیار مناطق منفصل شهری ( ننله، نایسر، آساوله و گریزه)  قرار دهد.

حسینی تعداد دفاتر تسهیل‌گری آموزش و پرورش در سنندج را ۱۰ دفتر ذکر کرد و گفت: سمن‌ها باید مشکلات آموزشی را از طریق دفاتر تسهیل‌گری حل کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲ پروژه آموزشی در نایسر در حال اجراست، گفت: در آساوله نیز یک مجموعه ۱۲ کلاسه کلنگ‌زنی خواهد شد‌.

وی از همکاری آموزش و پرورش با هیات‌های ورزشی شهرستان سنندج در راستای حمایت از ورزش دانش‌آموزی و شناسایی استعدادهای ورزشی اعلام آمادگی کرد.

رئیس شورای شهر سنندج حفظ جایگاه ورزشکاران و حمایت از استعدادهای ورزشی شهر سنندج را ضروری برشمرد.

غریب سجادی توجه به ورزش جوانان و هیات‌های ورزشی و تقویت ورزشکاران از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد و ارگان‌های ذیربط تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای حاکم بر شهر سنندج قابل قبول نیست و ضعف‌ها و کاستی‌های زیادی وجود دارد، گفت: بسترها باید برای ورزش بانوان فراهم شود و از ظرفیت پارک‌های سطح شهر بدرستی استفاده شود.

سجادی یادآور شد: شهرداری و شورای شهر تا جایی که مقدور باشد و توانایی داشته باشد از ورزش و هیات‌های ورزشی سنندج حمایت خواهد کرد.

در ادامه رییس هیات والیبال شهرستان سنندج گفت: هیات‌های ورزشی سنندج برای داشتن اقتدار نیازمند تقویت و حمایت جدی هستند.

محمد مهدی‌پناه با بیان اینکه هیات‌های شهرستانی ضعیف هستند افزود: اداره ورزش و جوانان باید اعتبارات مورد نیاز هیات‌ها را تامین کند.

وی همچنین بر توجه ویژه به مناطق حاشیه شهر و شناسایی استعدادهای جوان ورزشی این مناطق تاکید کرد.

در ادامه هر کدام از روسای هیات‌های ورزشی شهرستان و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد به بیان مشکلات و مسایل  ورزشی و اجتماعی پرداختند و خواستار توجه جدی مسولان به مسایل جوانان شدند‌.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر