کد خبر: 952466
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
رئیس تشکیلات خودگردان قصد دارد به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را لغو کند و این موضوع را به اطلاع کشور‌های عربی و اسلامی نیز رسانده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، «محمود العالول» نایب‌رئیس جنبش فتح اعلام کرد: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به اطلاع کشور‌های عربی و اسلامی رسانده که قصد دارد «به رسمیت شناختن اسرائیل» را پس بگیرد و به هماهنگی امنیتی با این رژیم پایان دهد. العالول در اظهاراتی به روزنامه «القدس‌العربی» گفت، دولت امریکا پس از انتقال سفارت امریکا به قدس و تشویق به ادامه شهرک‌سازی صهیونیستی، تصمیم به متشنج کردن منطقه گرفته و اکنون برای انضمام مناطق کرانه باختری به فلسطین اشغالی آماده می‌شود، اما اجازه ادامه وضعیت کنونی داده نخواهد شد.
نایب‌رئیس فتح ادامه داد: تحرکات محمود عباس با نشست وی با وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب آغاز شد و طی دیدارش با وزرای خارجه کشور‌های اروپایی در بروکسل در ماه ژوئن قصد دارد این کشور‌ها را در جریان اتفاقات جاری و آنچه تشکیلات خودگردان قصد دارد در نشست آینده شورای مرکزی مطرح کند، قرار دهد. العالول گفت: به آن‌ها خواهیم گفت که ادامه وضعیت کنونی را نخواهیم پذیرفت و اجرایی کردن تصمیم‌های شورای مرکزی ویژه لغو به رسمیت شناختن اسرائیل و توقف هماهنگی امنیتی را اعلام خواهیم کرد.
وی تأکید کرد: تحرکات محمود عباس در آینده شامل دیدار‌هایی با سران کشور‌های اسلامی از طریق سازمان همکاری اسلامی به علاوه سران کشور‌های آفریقایی و نیز اعزام هیئت‌هایی به چین، روسیه و هند خواهد بود. تشکیلات خودگردان در سال ۱۹۹۳ و بر اساس توافق «اسلو»، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت، اما این رژیم به هیچ یک از مفاد متقابل توافق مذکور عمل نکرد.
امریکا در سال ۲۰۱۸ سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد و در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) جولان سوریه را بخشی از فلسطین اشغالی اعلام کرد. این کشور قصد دارد پس از پایان ماه رمضان طرحی موسوم به «معامله قرن» را برای مسئله فلسطین ارائه دهد؛ طرحی که با توجه به برخی مفاد افشا شده آن کاملاً به نفع رژیم صهیونیستی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار