کد خبر: 952465
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
به رغم افت محبوبیت
بر اساس یک نظرسنجی جدید محبوبیت دونالد ترامپ بعد از انتشار گزارش رابرت مولر کاهش یافته و افتی ۵ درصدی را تجربه کرده و به ۳۹ درصد رسیده است. گزارش مولر همچنین زمزمه استعفا‌ها را بلندتر کرده است و برای همین است که رئیس‌جمهور امریکا مدعی شد که اصلاً نگران استیضاحش نیست. هرچند سناتور برنی سندرز که از دشمنان ترامپ محسوب می‌شود به دموکرات‌های امریکا نسبت به تمرکز افراطی بر مسئله استیضاح دونالد ترامپ و اینکه اصرار آن‌ها بر استیضاح او در نهایت به نفع ترامپ و به ضرر دموکرات‌ها تمام شود، هشدار داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، بر اساس این نظرسنجی صورت گرفته از سوی «پلتیکو / مورنینگ کانسالت سوروی»، مشخص شده که تنها ۳۹ درصد از رأی‌دهندگان امریکایی عملکرد دونالد ترامپ را در کاخ سفید تأیید می‌کنند و این پایین‌ترین میزان محبوبیت ثبت شده برای ترامپ در این نظرسنجی‌ها از اوت ۲۰۱۷ تاکنون است.
این در حالی است که تا چند روز پیش محبوبیت ترامپ در این نظرسنجی‌ها معادل ۴۴ درصد بود. ترامپ همچنین بعد از وقایع مرگبار ناشی از تجمع نژادپرستان سفیدپوست در شارلوتزویل امریکا هم محبوبیت ۳۹ درصدی را تجربه کرده بود. در نظرسنجی جدید همچنین ۵۷ درصد از رأی‌دهندگان گفتند که با عملکرد ترامپ در کاخ سفید مخالف هستند. به‌رغم این افت محبوبیت ترامپ، اما به نظر می‌رسد که اکثریت امریکایی‌ها همچنان مخالف درخواست برخی از دموکرات‌ها برای استیضاح وی هستند.
در این نظرسنجی تنها ۳۴ درصد از رأی‌دهندگان گفتند که از آغاز استیضاح ترامپ از سوی کنگره حمایت می‌کنند، اما در مقابل ۴۸ درصد گفتند که به عقیده آن‌ها کنگره نباید ترامپ را استیضاح کند.

چالش استیضاح
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا در پاسخ به تعدادی از دموکرات‌های خواستار استیضاح دونالد ترامپ گفت: روند استیضاح تنها راه برای آشکار کردن حقایقی که کنگره به آن‌ها برای مسئول دانستن ترامپ نیاز دارد، نیست.
نامه نانسی پلوسی تحت عنوان «همکاران عزیز» روز دو شنبه پیش از کنفرانس حزبی که از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان برای مذاکره درباره پاسخ حزب‌شان به تحقیقات رابرت مولر درخواست شده بود، منتشر شد.
پلوسی اعلام کرد: دموکرات‌ها همگی بر سر راهی که باید به دنبال انتشار گزارش مولر اتخاذ کنند، توافق ندارند.
پلوسی درادامه این نامه نوشت: در حالی که طیف دیدگاه‌های ما از انجام تحقیقات درباره داده‌های گزارش مولر تا استیضاح مستقیم گسترده شده است، همه ما کاملاً موافقیم که باید راه یافتن حقیقت را آغاز کنیم. پلوسی که تلاش کرده صحبت درباره استیضاح ترامپ را متوقف کند، در ادامه این نامه نوشت: بسیار مهم است که بدانیم حقایقی که منجر به مسئول دانستن رئیس‌جمهور می‌شود می‌تواند خارج از نشست‌ها حول محور استیضاح نیز به دست آیند.
پلوسی در نامه خود نوشت: از آنجایی که ما آشکار کردن حقیقت و ارائه اصلاحات اضافی لازم برای حفاظت از دموکراسی‌مان را آغاز کرده‌ایم، باید به مردم امریکا نشان دهیم که ما عاری از احساسات شدید یا پیشداوری عمل می‌کنیم به خصوص در زمینه ارائه حقیقت.
همسو با پلوسی، برنی سندرز که یکی از کاندیدا‌های ریاست جمهوری دموکرات‌های امریکا است در اظهاراتی در جریان یک مراسم برپا شده از سوی شبکه سی. ان. ان گفت، کاملاً از تحقیقات مجلس نمایندگان امریکا درباره اینکه ترامپ برای تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه پرونده ارتباط کمپین ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه، مانع ایجاد کرده حمایت می‌کند.
به گزارش پایگاه هیل، سندرز تأکید کرد: چنانچه در یک سال و یا یک سال و نیم آینده و با نزدیک شدن به التهابات انتخاباتی تمام صحبت کنگره درباره استیضاح ترامپ باشد و روی ترامپ و مولر مانور دهند، دیگر ما مجالی برای صحبت درباره مسائلی نظیر بیمه، بهداشت و درمان و یا افزایش پایه دستمزد یا مبارزه با تغییرات آب و هوایی و مابقی مسائل مهم برای مردم عادی امریکا نخواهیم داشت و من نگران هستم که این در نهایت به نفع ترامپ تمام شود.
پیش از سندرز نیز سناتور الیزابت وارن که از مجلس نمایندگان امریکا تقاضای آغاز استیضاح ترامپ را کرده، گفت: نباید مسئله سیاست در چگونگی پاسخ مجلس نمایندگان به گزارش مولر مطرح شود. از سوی دیگر رئیس‌جمهور امریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در مراسم سالانه‌ای به مناسب عید پاک در کاخ سفید گفت، حتی ذره‌ای نسبت به استیضاح شدن نگرانی ندارد.
ترامپ همچنین در توئیتی اعلام کرد: تنها تخلفات و جرایم سطح عالی می‌توانند منجر به استیضاح شوند. هیچ جرمی از سوی من (نه تبانی و نه مانع‌تراشی برای عدالت) رخ نداده است، بنابراین شما نمی‌توانید من را استیضاح کنید. این دموکرات‌ها بودند که جرایم را مرتکب شدند نه رئیس‌جمهور جمهوریخواه شما. اوضاع سرانجام به ضرر «عملیات تعقیب موهومات» به پیش می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار