کد خبر: 952442
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
سخنان یک بازیگر که به قول خودش در نزدیک به ۲۶ فیلم سینمـایی به مقام شهـادت رسیـده است باز هم جنجال‌آفرین شد.
فرزین ماندگار
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدجواد هاشمی که در برنامه تلویزیونی «تب تاب» شبکه سوم سخن می‌گفت: با دفاع از فیلم رحمان ۱۴۰۰ و کارگردانش که دست به یک تخلف آشکار زده است، عنوان می‌کند: «من اگر بودم جلوی فیلم رحمان ۱۴۰۰ را نمی‌گرفتم.»
متأسفانه نه مجری برنامه و نه این بازیگر سینما از اینکه عوامل فیلم یک تخلف انجام داده‌اند یا آگاهی ندارند یا خود را به نادانی می‌زنند. مسئله فیلم رحمان ۱۴۰۰ دور زدن قانون و شورای نظارت بوده است، فارغ از اینکه محتوای فیلم غیراخلاقی بوده است یا نه، اما اینگونه پرداختن به مسئله بی‌تردید کمکی به شرایط موجود نخواهد کرد.
اما جالب است که سیدجواد هاشمی برای توجیه دیالوگ‌های جنسی یک فیلم (رحمان۱۴۰۰) به آیات قرآن متوسل می‌شود و باز هم مجری محترم به دلیل ناآگاهی با سر تأیید می‌کند. لازم است به سیدجواد هاشمی و مجری برنامه این آگاهی‌های اولیه داده شود که در کلام وحی داستان یوسف و زلیخا و قصه قوم لوط آنچنان آمیخته با حجب و حیا و متانت بیان شده که با محتوای غیراخلاقی برخی فیلم‌های سینمایی ایران هیچ سنخیتی ندارند، مگر اینکه این دوستان قرآن دیگری داشته باشند، البته سیدجواد هاشمی پیش از این نیز در کوران حملات رسانه‌ای به یکی از بازیگران سینمای ایران که پوشش حجاب را برای خود انتخاب کرده بود اظهار نظر غیرکارشناسی دیگری ارائه داده و از لزوم آغوش باز ملت برای بازگشت گلشیفته فراهانی سخن گفته بود؛ آغوش باز آن هم برای بازیگری که با عریان شدن کامل و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی منجر به بی‌آبرویی سینمای ایران و خانواده خود شد. هاشمی گفته بود: «اقدام گلشیفته فراهانی قابل احترامه! و این احترام همانطور که برای الهام چرخنده هست، باید برای وی نیز باشد.» این حمایت هاشمی باعث موضع‌گیری رحیم پور‌ازغدی شد: «نمی‌شود گفت: ما به انتخاب کسی که به طور علنی گناه کرده، احترام می‌گذاریم، این سخنان چه فرقی می‌کند با سخن آن کسانی که می‌گفتند هم امام حسین (ع) اجتهاد کرد و هم یزید؟!»
از سیدجواد هاشمی در حال حاضر فیلم سینمایی‌ای در رده سنی کودکان در حال اکران است که در آن برای جذب مخاطب از برخی آواز‌هایی که صرفاً ممکن است برای برخی بزرگسالان نوستالژیک باشد استفاده شده است، برای مثال از ترانه مبتذل پارسال بهار دسته جمعی رفته بودیم زیارت... در نسخه دوم فیلم پیشونی سفید استفاده شده که به طور قطع برای سنین کودک هیچ معنایی ندارد. در حالی که عقل حکم می‌کرد وی دست‌کم از ترانه‌های مناسب سن کودکان استفاده کند. جالب است که این فیلم با وجود استفاده غیرمنطقی از ترانه‌های غیرمرتبط با سنین کودک به دلیل ضعف محتوایی و فنی از سوی خانواده‌ها با بی‌رغبتی روبه‌رو شد و در گیشه نتوانست موفق باشد، این درحالی است که اساساً فیلم‌های کودک و نوجوان اگر از کیفیت خوبی برخوردار باشند همواره با استقبال خانواده‌ها روبه‌رو می‌شوند.
هاشمی در این برنامه در پاسخ به مجری برنامه که گفت: «برخی معتقدند شما از اعتقادات خود فاصله گرفته‌اید»، می‌گوید: من همیشه آدم معتقدی بوده‌ام، با زمان تغییر کرده، اما اعتقاداتم را همچنان حفظ کرده‌ام. آنچه در پیشونی سفید می‌بینید به نظرم یک اتفاق خوب است و هیچ تناقضی با اعتقادات بنده ندارد. یک فیلم خوب ویژه کودکان ساخته شده که اتفاقاً باید کمک هم بشود. وی در خصوص حال سینمای ایران در شرایط فعلی نیز با اشاره به اینکه ابتذالی در سینما نمی‌بیند و سینمای ایران را جزو پاک‌ترین سینما‌ها در جهان می‌داند، عنوان می‌کند: حال سینما از نظر مخاطب، خوب است، اگرچه در حوزه کمدی تکلیفش با مخاطب روشن نیست و باید برای فیلم حد و مرز قائل شد، الان چیزی که هست اینکه متأسفانه کاسبی در این نوع سینما راه افتاده است. به نظر می‌رسد اصالت گیشه و سرگرمی باعث شده سیدجواد هاشمی نیز مانند کمدی‌سازان سینمای ایران اخلاق را فدا کند، حالا یا از راه سینما و اگر نشد از راه اظهارنظر‌های شاذ رسانه‌ای.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
6
متاسفم برای این مرد....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
6
جواد هاشمی خواهشا" توکه هیچ نمیدانی فتوی هم نده....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
4
متاسفمممم براتون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
1
1
اقای هاشمی هم مثل بقیه انسان هستند و ممکن الخطا.
ولی به دلایلی باید خیلی بیشتر از بقیه نسبت به رفتار دینیشون دقت داشته باشن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار