کد خبر: 952432
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در صورت تخصیص اعتبار مرکز جامع حمایت از زنان ودختران در معرض آسیب در تیرماه امسال در اراک افتتاح می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در صورت تخصیص اعتبار مرکز جامع حمایت از زنان ودختران در معرض آسیب در تیرماه امسال در اراک افتتاح می‌شود.اعظم علی مددی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی  با اشاره به اقدامات بهزیستی استان در زمنیه کودکان کار اظهار داشت: دومین مرکز کودکان کار شهرستان اراک در دستور کار قرار دارد، قرار بود سال گذشته مرکز کودکان کار به‌صورت غیردولتی افتتاح شود، با توجه به اینکه تا کنون داوطلبی در این خصوص نداشتیم کودکان کار را رها نکردیم بلکه خدمات مالی، درمانی و مشاوره از طریق اورژانس اجتماعی به آنها ارائه می‌شود، خدماتی که به کودکان کار در اراک ارائه می‌شود در شهرستان‌های استان که دارای اورژانس اجتماعی هستند هم ارائه می‌شود.

وی افزود: بیشتر کودکان کار در شهرستان ساوه از اتباع هستند، باتوجه به رایزنی انجام شده اداره کل اتباع و امورخارجه، برای کودکانی مجاز، کارت اقامت صادر شد که می‌توانند خدمات دریافت می‌کنند، سعی می‌کنیم مشکلات کودکانی غیر مجاز را هم برطرف کنیم.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: سال گذاشته 11 مورد کودک کار و خیابانی در شهرستان ساوه شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده داده و به آنها ارائه خدمات کردیم، در مرکز دولتی شهرستان اراک نیز 11 مورد و در مرکز کودکان کار غیر دولتی آرامش کودکان آفتاب نیز 18مورد شناسایی داشتیم.

علی محمدی بیان کرد: باتوجه به نگاه ویژه دولت و سازمان بهزیستی کشوراعتبارات و تسهیلات ویژه به کودکان کار در سال 97 اختصاص یافت ودر سال 98 نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی ازمتولیان حوزه آسیب‌های اجتماعی است، هدف سازمان بهزیستی ارتقا ارائه خدمات تخصصی بوده که آن را در دستور کار  دارد، درصورت تخصیص اعتبار مرکز جامع حمایت از زنان ودختران در معرض آسیب در تیرماه امسال در اراک افتتاح می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: این مرکز علاوه بر اینکه مرکز امنی برای نگهداری زنان و دختران در معرض آسیب خواهد بود، راه اندازی مرکز بازپروری در این مرکز و ارتقا توانمندی، مهارت آموزی و خدمات اجتماعی برای جامع هدف را در دستور کار داریم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر