کد خبر: 952426
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
مرد شیشه‌ای که از یکسال قبل به اتهام قتل پدرش در بازداشت به سر می‌برد با رضایت اولیای‌دم از قصاص فاصله گرفت.
سرویس حوادث جوان آنلاین: جوانان زیادی هستند که در بزم‌های دوستانه که برای خوشگذرانی دعوت شده‌اند در دام مواد مخدر گرفتار می‌شوند و غافل از اینکه اعتیاد به مواد مخدر سر منشا خیلی از جرایم است. این افراد که ابتدا با مصرف مواد مخدر به خوشی‌های کاذبی دست پیدا می‌کنند پس از آلوده شدن در توهم آن دست به جنایت‌های بزرگی می‌زنند. مرد جوانی که در توهم شیشه سال قبل پدرش را به قتل رسانده بود چند روز قبل با گذشت اولیای‌دم بخشیده شد. متهم که پسر ۳۰‌ساله‌ای به نام فیروز است بامداد دوشنبه دوازدهم آذر سال‌قبل در در‌گیری پدر ۶۰‌ساله‌اش را در خانه‌شان حوالی نیاوران با ضربات چکش به قتل رساند و در ادامه برای فریب مأموران خانه‌شان را به آتش کشید.
آن روز وقتی مأموران در محل حادثه که خانه ویلایی بود حاضر شدند با جسد سوخته شده مرد ۶۰‌ساله‌ای به نام صمد روی مبل روبه‌رو شدند که ابتدا حکایت از این داشت بر اثر آتش‌سوزی به کام مرگ رفته است. همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه پزشکی قانونی اعلام کرد که مرد سالخورده قبل از آتش‌سوزی به قتل رسیده است. بنابراین پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی وارد عمل شدند.
بررسی‌ها نشان داد صمد که چندین سال قبل همسرش از او جدا شده و به خارج از کشور رفته است همراه پسر جوانش به نام فیروز که معتاد به شیشه است در خانه‌اش زندگی می‌کرده که پس از حادثه فیروز به طرز مرموزی ناپدید شده است.
بدین ترتیب مأموران فیروز را به عنوان مظنون حادثه بازداشت کردند.
متهم در بازجویی به قتل پدرش اعتراف کرد. وی گفت: ۱۰‌سال قبل مادرم با پدرم اختلاف پیدا کرد و از هم جدا شدند. یک خواهر دارم که ازدواج کرد و پس از آن من و پدرم با هم زندگی می‌کردیم.
در بزم‌های دوستانه به مواد مخدر شیشه معتاد شدم. وقتی شیشه می‌کشیدم توهم می‌گرفتم و احساس می‌کردم پدرم شب‌ها فردی را اجیر می‌کند تا در خواب مرا کتک بزند تا اینکه تصمیم گرفتم پدرم را به قتل برسانم.
آن شب ابتدا مقداری بنزین خریدم و به خانه رفتم. پدرم در حال تماشای تلویزیون بودکه از پشت سر چند ضربه‌ای با سنگ به سرش زدم که خونین و بی‌حال شد و در ادامه با چکشی که در خانه داشتیم چند ضربه به سرش زدم و در پایان هم خانه را با بنزین آتش زدم.
متهم پس از تحقیقات تکمیلی راهی زندان شد تا اینکه چند روز قبل پس از گذشت پنج‌ماه از حادثه دختر مقتول به عنوان تنها اولیای‌دم به دادسرای جنایی رفت و رضایتنامه خود را به قاضی زمانی، بازپرس شعبه ششم ارائه کرد. وی گفت: برادرم از قتل پدرم پشیمان و در زندان با مشکل روحی و روانی روبه‌رو شده‌است که تصمیم گرفتم او را ببخشم تا به زندگی دوباره بازگردد. بدین ترتیب متهم به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار