کد خبر: 952410
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
«سنتکام» با تصویب مجلس شورای اسلامی رسماً یک گروه تروریستی است
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده یک طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده امریکا را تصویب کردند.
 سرويس سياسی جوان آنلاين:‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده یک طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده امریکا را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز در جریان بررسی اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده امریکا مصوباتی را به تصویب رساندند که به شرح زیر است:

مطابق با ماده یک این طرح به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیم یا اقدام ایالات متحده امریکا در تضعیف صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و از آنجا که این رژیم برخلاف اصول مسلم حقوق بین‌الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که مطابق اصل ۱۵۰ قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی دفاعی ایران شناخته می‌شود، سازمان تروریستی خارجی اعلام نموده است، به موجب این قانون فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) نیرو‌ها و سازمان‌ها یا نهاد‌های تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می‌شوند و هر گونه کمک اعم از نظامی، اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این نیرو‌ها جهت تقابل با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همکاری در اقدام تروریستی محسوب می‌شود.

دولت موظف به اقدام متقابل و قاطع با امریکا شد

نمایندگان مجلس همچنین ماده ۲ و ۳ این طرح را به تصویب رساندند. طبق ماده ۲ طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیرو‌های امریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع بر اساس این قانون به عمل آورد. طبق ماده ۳ طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح موظفند در زمان مقتضی با اقدامات ضروری و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کنند که نیرو‌های امریکایی نتوانند از هر گونه توان و امکانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

وزارت خارجه مکلف به تلاش برای تعطیلی پایگاه‌های امریکا در منطقه شد

مطابق ماده ۵ که تصویب شد، دولت موظف است از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می‌کنند و از این جهت در معرض آسیب قرار می‌گیرند، با تشخیص دستگاه مربوطه، حمایت‌های حقوقی مقتضی به عمل آورد. بر مبنای ماده ۶ وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌ها موظفند با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی و دیپلماسی دفاعی، برای تعطیلی پایگاه‌های امریکایی در منطقه تلاش نموده و بهره‌مندی نیرو‌های امریکایی از تأسیسات، تجهیزات، منابع مالی و سایر کمک‌های احتمالی کشور‌های منطقه را خاتمه دهند.

حامیان تصمیم امریکا مجرم شناخته می‌شوند

بر اساس ماده ۷ این طرح کلیه کشور‌هایی که به هر نحوی از تصمیم امریکا مبنی بر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی تبعیت یا حمایت کنند، مشمول عمل متقابل می‌گردند.
در ماده ۸ این طرح آمده است: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحو از تصمیم و اقدامات ایالات متحده امریکا تبعیت نموده و به استناد تحریم‌های خانگی یک‌جانبه یا بین‌المللی از ارائه خدمات به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اشخاص حقیقی و حقوقی شاغل وابسته یا مرتبط به آن خودداری نمایند مجرم و مستوجب مجازات تعزیری درجه ۵ تا ۸ قانون مجازات اسلامی می‌شوند.

دولت موظف به اقدام حقوقی علیه امریکا در مراجع بین‌المللی شد

نمایندگان مجلس، ماده ۹ این طرح را هم به تصویب رساندند که بر اساس آن دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است ضمن اعتراض و اقدام حقوقی به تصمیم غیرقانونی ایالات متحده امریکا در تروریست نامیدن سپاه در مراجع بین‌المللی از طریق مراودات دوجانبه و چندجانبه با کشور‌ها و رایزنی با مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی‌اثر کردن اقدام امریکا در نقض مصونیت حاکمیتی ارکان دفاعی جمهوری سالامی ایران استفاده کند.

وزارت اطلاعات موظف به شناسایی حامیان اقدام امریکا درباره سپاه شد

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده امریکا مواد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ را تصویب کردند. طبق ماده ۱۰ سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است منابع مورد نیاز برای اجرای این قانون را سالانه در بودجه سنواتی دستگاه‌های مجری این قانون پیش‌بینی و تخصیص ۱۰۰درصد را صادر کند.
طبق ماده ۱۱ دولت و کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون موظف هستند که هر چهار ماه یک بار گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای طرح در مجلس شورای اسلامی ارائه کنند. بر اساس ماده ۱۲ وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی موظفند اسامی کسانی را که در این تصمیم مشارکت داشته‌اند شناسایی و به قوه قضائیه معرفی کنند تا اقدام قانون مقتضی به عمل آید.
طبق ماده ۱۳ کلیه تکالیف مرتبط با نیرو‌های مسلح مقرر در این قانون بر اساس تدابیر فرماندهی کل قوا قابل اجرا می‌باشد. بر اساس ماده ۱۴ این قانون از زمان تنظیم نهایی لازم‌الاجراست.

نمای نزدیک

بیانیه نمایندگان

انتصاب سردار سلامی پیامی روشن برای امریکا و استکبار جهانی دارد

نمایندگان مجلس طی بیانیه‌ای از انتصاب سرلشکر سلامی حمایت و از تلاش‌های پرثمر سرلشکر جعفری تشکر کردند.
به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای از انتصاب سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی حمایت و از تلاش‌های پرثمر و صادقانه سردار سرلشکر محمدعلی جعفری تشکر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی را به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب نمودند. حسین سلامی فردی انقلابی، جهادی و با سوابق بسیار روشن و مورد اعتماد رهبر انقلاب می‌باشند و انتصاب ایشان در آستانه دوم اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی قدس سره‌الشریف نشان از جایگاه ویژه سپاه پاسداران به عنوان نهاد پاسدار حریم اسلام و جمهوری اسلامی می‌باشد. این انتصاب پیامی روشن برای امریکا و استکبار جهانی و همچنین برای جهان اسلام دارد که بیانگر ادامه راه نورانی امام (ره) در مبارزه بی‌امان با مستکبران و حمایت بی‌دریغ از مقاومت اسلامی است.

به حول و قوه الهی این انتخاب ضریب اقتدار نهاد مقدس سپاه را افزایش داده و محبوبیت آن را در اذهان عمومی ارتقا خواهد بخشید و خدمت‌رسانی این نهاد به اسلام و مردم عزیز ایران اسلامی را دوچندان خواهد نمود.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از مقام معظم رهبری برای این انتخاب شایسته، به برادر عزیز و ارجمند سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق روزافزون برای ایشان از خداوند متعال مسئلت نموده و پشتیبانی خود را از سپاه پاسداران و فرمانده شجاع و انقلابی آن اعلام می‌نماییم. همچنین بر خود لازم می‌دانیم از تلاش‌های پرثمر و صادقانه سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در دوره مسئولیت خویش که همراه با موفقیت‌های ارزنده و خدمت به مردم در سایه اطاعت از رهبری بود، تشکر و قدردانی می‌نماییم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار