کد خبر: 952396
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۰
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زمان به بهره‌برداری رسیدن همزمان ۲۹ پروژه عمرانی برکت از ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در سال ۹۸ خبر داد.
محمدرضا هادیلو
سرويس ايران جوان آنلاين: روز گذشته خراسان‌رضوی شاهد اتفاقات بسیار خوبی بود. از افتتاح پروژ‌ه ۲ هزار واحدی مسکن ارزان‌قیمت شهرک مسکونی رسالت شهر مشهد مقدس گرفته تا ۲۹ پروژه عمرانی برکت شامل ۳۱۰۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان که توسط رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کل استان به‌طور همزمان به بهره‌برداری رسید. اما در زمان افتتاح پروژه‌های فوق، محمد مخبر خبر مهمی هم برای تمام استان‌های کشور داشت و آن هم در دستور کار قرار گرفتن ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی توسط این ستاد در سال‌جاری و با اولویت مناطق سیل‌زده کشور بود.

شهرک ۲۰۰۰ واحدی مسکونی رسالت مشهد در منطقه‌ی سیس‌آباد در حاشیه این شهر قرار دارد که برای اقشار کم‌درآمد ایجاد شده و حالا می‌توان از هم اکنون مشهد را شهری در مسیر حمایت و تحت پوشش قرار دادن همه اقشار و به‌خصوص طبقه ضعیف و کم درآمد در نظر داشت.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این مراسم با تأکید بر این‌که عمده فعالیت و اقدامات این بنیاد در حوزه اشتغالزایی است، گفت: «بنیاد برکت در کنار ایجاد اشتغال، به تناسب نیاز‌ها در مناطق محروم پروژه‌های عمرانی و آبادانی را نیز در دست اقدام و بهره‌برداری دارد.» مهندس سعید جعفری ادامه داد: «بنیاد برکت ۶۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی را با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان در استان خراسان‌رضوی در دست اجرا داشته یا به بهره‌برداری رسانده است که احداث ۵۲ مدرسه با ۳۲۲ کلاس درس، ساخت و تحویل ۳۵ مسجد و مرکز فرهنگی، تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی درگز، احداث خانه‌های بهداشت، ساخت راه، آب‌رسانی، مرمت قنوات و ... از جمله این پروژه‌هاست.» این مسئول افزود: «در حال حاضر ۴۵ پروژه عمده در حوزه عمرانی و زیربنایی در استان خراسان‌رضوی شامل ۲۲ مدرسه با ۱۱۱ کلاس درس و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، ۶ مسجد و مرکز فرهنگی و ۱۷ پروژه عمرانی را در دستور کار داریم که تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.» وی در تشریح ۲۹ پروژه برکت افتتاح شده توسط رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: «این تعداد پروژه‌ها شامل پروژه‌های آموزشی، آب‌رسانی، سرویس بهداشتی، سالن ورزشی، مسکن محرومان، خانه عالم و... در شهر‌های مشهد، خواف، سبزوار، گناباد، نیشابور، داورزن، فیروزه و سایر شهر‌های کوچک استان است، که افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.» جعفری ابراز امیدواری کرد که اقدامات بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای توسعه، پیشرفت، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کشور ادامه داشته باشد. مدیرعامل گروه ساختمان تدبیر نیز با تأکید بر این‌که دغدغه اصلی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مباحث اجتماعی است، گفت: «گروه ساختمان تدبیر تا به امروز ۴ هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت را در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، گیلان، گلستان، اردبیل، اصفهان، کردستان و خراسان رضوی احداث و به بهره‌برداری رسانده است.»

مهندس علی نیکزاد با اشاره به سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه ساخت مسکن برای محرومان و اقشار کم‌درآمد جامعه ادامه داد: «این خانه‌های مسکونی با قیمت حداقلی و با دریافت ۶۰ درصد از قیمت نهایی به متقاضیان تحویل داده می‌شود و مابقی وجه خانه در اقساط بلندمدت دریافت می‌شود.» به گفته نیکزاد به زودی ساخت مسکن ارزان‌قیمت در یکی دیگر از محلات حاشیه شهر مشهد توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آغاز خواهد شد.

ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در سال ۹۸

در زمان افتتاح همزمان پروژه‌های خراسان رضوی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی توسط این ستاد در سال‌جاری و با اولویت مناطق سیل‌زده کشور خبر داد. دکتر محمد مخبر که در مراسم افتتاح همزمان پروژ‌ه ۲ هزار واحدی مسکن ارزان‌قیمت شهرک مسکونی رسالت مشهد و ۲۹ پروژه عمرانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، آب‌رسانی و امدادی سخن می‌گفت، با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال گذشته ۸۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است و امیدواریم این تعداد را در سال ۹۸ به ۱۰۰ هزار شغل برسانیم، تأکید کرد: «این ستاد یک نهضت اشتغالزایی را برای مردم و با مشارکت خود آن‌ها ایجاد کرده است و در این مسیر ایجاد و راه‌اندازی این تعداد شغل که حاصل خلاقیت مردم است، با سرعت انجام می‌شود.» وی با اشاره به اینکه طی سفرش به خراسان رضوی ۳۱۰۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید از طراحی و پیش‌بینی یک طرح جامع به عنوان پایلوت برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد ظرف چند روز آینده خبر داد. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: «تاکنون ۴۵ هزار پروژه عمرانی را با اعتباری بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور و به‌خصوص مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته به بهره‌برداری رسانده‌ایم.»

جوانان نخبه، سرمایه‌های کشورند

بهره‌برداری همزمان طرح مشارکت اقتصادی بنگاه‌محور دانش‌بنیان «توس‌کات خراسان» و ۴۴۹ طرح اشتغالزایی دیگر بنگاه‌محور، اجتماع‌محور و تسهیلات‌محور بنیاد برکت در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته شهرستان‌های سرخس، تربت‌جام، قوچان، سبزوار و نیشابور از دیگر برنامه‌های، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان رضوی بود. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شرکت توس‌کات را سندی بر نظرات صحیح و طویل‌المدت و آینده‌نگری مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: «ایشان همواره بر دو مسئله توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و پیشرفت علمی کشور تأکید دارند.» مخبر افزود: «وقتی ایشان می‌فرمایند به لحاظ علمی در کشور پیشرفت داشته‌ایم، شاید برای خیلی‌ها نقش و تأثیر این پیشرفت در زندگی مردم احساس نشود.» وی با تأکید بر این‌که باید سرمایه‌های کشور در اختیار جوانان نخبه قرار گیرد، تصریح کرد: «نمی‌توان از جوانانی که در عرصه دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند انتظار آوردن سرمایه داشت. آن‌ها خودشان سرمایه کشور هستند و باید همه گونه از آن‌ها پشتیبانی و حمایت شود.» این مسئول خطاب به مدیران شرکت توس‌کات گفت: «سرمایه شما این تشکیلات و تجهیزات نیست، بلکه جوانانی است که دور خود گرد آورده‌اید.» وی بهره‌برداری از ۴۴۹ طرح اشتغالزایی برکت در شهرستان‌های سرخس، تربت‌جام، سبزوار و نیشابور را هدیه‌ای برای مردم این مناطق ذکر و تصریح کرد: اقدامات این‌چنینی با قوت ادامه خواهد داشت. در این مراسم رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز تأکید کرد: هدف بنیاد برکت از ایجاد طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور احیای منابع انسانی اجتماعی و طبیعی و استفاده از امکانات مردمی در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته است.» دکتر محمود عسکری آزاد ادامه داد: «بنیاد برکت ۹۹۹ طرح اشتغالزایی در شهر‌های سرخس، تربت‌جام و نیشابور در استان خراسان رضوی در دست اقدام دارد که ۴۴۷ طرح به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی نیز در شرف راه‌اندازی است که باعث اشتغال ۳ هزار نفر خواهد شد.» لازم به ذکر است ۴۴۵ طرح از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده فوق، مربوط به الگوی اشتغالزایی اجتماع‌محور برکت تحت عنوان «سحاب» است که در شهرستان‌های سرخس و تربت‌جام راه‌اندازی شده‌اند. براساس این گزارش، این مشاغل در حوزه‌هایی همچون پرورش قارچ، شترمرغ، مرغ بومی، دام سبک و سنگین، صنایع چوبی و... توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایجاد و به بهره‌برداری رسیده‌اند. علاوه بر این لازم به توضیح است، دو طرح اشتغالزایی تسهیلات‌محور برکت هم در شهرستان‌های سبزوار و نیشابور به‌بهره‌برداری رسیدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار