کد خبر: 952392
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
جرم پولشویی

الف- تحصیل، تملک، نگهداری یا استفاده از عواید حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی با علم به اینکه به طور مستقیم یا غیرمستقیم در نتیجه ارتکاب جرم به دست آمده باشد.
ب- تبدیل، مبادله یا انتقال عوایدی به منظور پنهان کردن منشأ غیرقانونی آن با علم به اینکه به طور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از ارتکاب جرم بوده یا کمک به مرتکب به‌نحوی که وی مشمول آثار و تبعات قانونی ارتکاب آن جرم نگردد.
ج- اخفا یا پنهان یا کتمان کردن ماهیت واقعی، منشأ، منبع، محل، نقل و انتقال، جابه‌جایی یا مالکیت عوایدی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در نتیجه جرم تحصیل شده باشد.
 

شرایط انتقال سوابق بیمه‌ای دیگر به بیمه تأمین اجتماعی

نحوه محاسبه مابه‌التفاوت متعلقه مشمولین قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی در اجرای ضوابط مقرر در تبصره‌های الحاقی به آیین‌نامه اصلاحی تبصره ٣ ماده واحده قانون مذکور مصوب ٣ /٨/ ٧٧ هیئت وزیران صورت می‌پذیرد که برابر است با ١٨ درصد آخرین حقوق و مزایای مبنای برداشت کسور در محل خدمت قبلی یا حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه زمان تقاضا در محل خدمت جدید (هرکدام بیشتر باشد) به ازای طول مدت خدمت به کسر میزان وجوه منتقله از صندوق مربوطه (سهم شخص و کارفرما). ضمناً حسب مقررات قانونی مورد عمل پرداخت مابه‌التفاوت متعلقه متوجه بیمه شده متقاضی است.
 

قرارداد‌های کار پاره‌وقت نیز مشمول بیمه می‌شوند

بر اساس ماده ۱۴۸ قانون کار افراد به تناسب کارکرد می‌بایست نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه شوند. فلذا قرارداد پاره‌وقت بدون ارسال لیست بیمه می‌تواند تبعات قانونی از قبیل: شکایت کارگر برای دریافت حق بیمه خویش به تناسب کارکرد را به دنبال داشته باشد.
۶ نکته اساسی در مورد پایه سنواتی
۱- پایه سنواتی با سنوات پایان خدمت دو مبحث کاملاً جداگانه است.
۲- پایه سنواتی به کسانی تعلق می‌گیرد که یک سال کامل کارکرد در آن مجموعه را دارد.
۳- پایه سنواتی به حقوق روزانه فرد اضافه می‌شود.
۴- پایه سنواتی مشمول بیمه و مالیات می‌باشد.
۵- میزان پایه سنواتی در سال ۹۷ روزانه ۱۷۰۰۰ ریال تعیین شده است.
۶- به طور مثال اگر سال ۹۷ سال سوم خدمت و سال دوم پایه سنواتی شخص باشد پایه سنواتی او به شکل زیر محاسبه می‌شود:
۱۷۶۸= %۴/۱۰ × ۱۷۰۰۰،
۳۵۷۶۸= ۱۷۰۰۰+ ۱۷۶۸ + ۱۷۰۰۰
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار