کد خبر: 952353
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: اراضی کشاورزی اردبیل به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده و تاکنون سیستم آبیاری کم فشار در سطحی معادل ۹ هزار و ۶۱۰ هکتار از روستاهای تابعه این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی حسین احدی عالی در بازدید از اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در اردبیل اظهار داشت: تاکنون در حدود یک هزار و 500 هکتار از اراضی خرد کشاورزی شهرستان اردبیل و در یک هزار و 885 هکتار از پروژه‌های ملی اراضی پایاب سد یامچی سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده و به کشاورزان تحویل داده شده است.

وی افزود: طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی خرد کشاورزی و در سطح پروژه‌های ملی و عمومی در حال اجرا بوده و در این زمینه محدودیت اعتباری وجود ندارد و بایستی اراضی مستعد شناسایی و مطالعه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته، این مدیریت برای افزایش راندمان آبیاری در سطح مزرعه اقدام به تشکیل 32 پرونده در سطح 565 هکتار کرده که برای بهره‌مندی از تسهیلات یارانه‌ای به صندوق حمایت از بخش کشاورزی معرفی شده است.

احدی عالی در مورد اجرای سیستم آبیاری موسوم به کم فشار نیز بیان کرد: تاکنون سیستم آبیاری کم فشار در سطحی معادل 9 هزار و 610 هکتار از روستاهای تابعه این شهرستان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه راندمان آبیاری در بخش کشاورزی به روش سنتی حدود 40 درصد است، گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به منظور استفاده بهینه از منابع آب موجود و مقابله با خشکسالی و افزایش راندمان آبیاری به میزان 75 درصد در روش آبیاری بارانی و 90 درصد در روش قطره‌ای، کاهش هزینه‌های آبیاری، سهولت انجام عملیات زراعی، مقابله با علفهای هرز مزرعه، جلوگیری از فرسایش خاک و زهدار شدن اراضی و در نهایت افزایش محصول در واحد سطح به کشاورزان توصیه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اظهار کرد: کشاورزان می‌توانند برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و کم فشار به مراکز جهاد کشاورزی حوزه روستای خود مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم تقاضا نامه و سایر مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده اقدام کنند.

احدی عالی افزود: استقبال کشاورزان از این طرح و استفاده از آن در اراضی کشاورزی منجر به بهره‌برداری صحیح از منابع آبی و تاثیر مستقیم  در افزایش تولیدات کشاورزی و تحقق اهداف اصلی تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر