کد خبر: 952317
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
کشتی آزاد قهرمانی آسیا – چین
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در حالی از صبح امروز در شی‌آن چین آغاز می‌شود که تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بنا به تشخیص غلام محمدی، سرمربی تیم با ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها گام به این مسابقات گذاشته است.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری که در سال‌های اخیر جانشین حسن رحیمی شده و اخیراً با خداحافظی این کشتی‌گیر باتجربه به امید اصلی سبک‌وزن ایران نیز تبدیل شده برای کسب مدال طلا روی تشک خواهد رفت. در وزن ۶۱ کیلوگرم یکی از آزادکاران باتجربه ایران روی تشک می‌رود. بهنام احسان‌پور که سابقه قهرمانی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۷ را دارد و دو بار قبل از آن هم به مدال نقره قاره کهن رسیده است. در ۶۵ کیلوگرم یکی از کشتی‌گیران جوان و کم‌تجربه روی تشک خواهد رفت. پیمان بیابانی که سابقه قهرمانی جهان در رده سنی جوانان را دارد، حالا به دنبال ثابت کردن خود در رده سنی بزرگسالان است. در وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی که سال گذشته در رقابت‌های جهانی بزرگسالان نتوانست انتظارات را برآورده کند، روی تشک می‌رود.
در ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی که تا یکی، دو سال پیش در رده سنی نوجوانان روی تشک می‌رفت، حالا در اولین تجربه خود در رده سنی بزرگسالان کار سختی دارد تا خودش را در این وزن ثابت کند. در وزن ۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری گزینه نهایی کادر فنی است که سابقه کسب مدال در رقابت‌های قهرمانی آسیا را هم دارد. او سال ۲۰۱۳ توانست به مدال برنز قاره کهن برسد و در این دوره قطعاً به دنبال کسب مدال خوشرنگ‌تری خواهد بود. کامران قاسمپور در ۸۶ کیلوگرم جانشین حسن یزدانی شده و بهترین فرصت را پیش‌رو دارد تا قبل از مسابقات جهانی شایستگی‌هایش را نشان دهد و رقیبی جدی برای نابغه جویباری باشد.
در وزن ۹۲ کیلوگرم علیرضا کریمی که جزو امید‌های کشتی ایران برای المپیک و مسابقات جهانی به حساب می‌آید، بعد از چند ماه دوری از مسابقات رسمی روی تشک خواهد رفت.
در وزن ۹۷ کیلوگرم رضا یزدانی که بعد از مدت‌ها به تیم ملی بازگشته، کار سختی برای کسب مدال طلای آسیا دارد. پلنگ جویبار که چند ماه قبل در جام دانکلوف به مدال برنز رسید، حالا برای اینکه بازگشت باشکوهی را برای خود رقم بزند، باید رقبای آسیایی را مثل دوره اوج جوانی‌اش از پای درآورد. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یدالله محبی که در جام تختی به عنوان قهرمانی رسید، جلوتر از پرویز هادی و کمیل قاسمی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا انتخاب شد.
این مسابقات از صبح امروز با رقابت‌های اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ آغاز می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار