کد خبر: 952307
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
چندروز بعد از انتشار گزارش مولر
چند روز پس از انتشار گزارش بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات، دموکرات‌های ارشد صریحاً اعلام کردند آماده‌اند روند استیضاح علیه رئیس‌جمهور را آغاز کنند، حتی اگر این تلاش موفقیت آمیز نباشد. در همین حال رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان نیز احتمال استیضاح ترامپ را رد نکرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سه تن از رؤسای کمیته‌های دموکرات روز یک شنبه درباره احتمال روند استیضاح علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا صحبت کردند، اما تأکید داشتند که این تصمیم شبانه اتخاذ نخواهد شد، چرا که حزب‌شان باید محتوای گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی امریکا و اسناد و مدارک پیوست شده آن را بررسی کند. به گزارش پایگاه خبری هیل، آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفت: هنگامی که مسئله به استیضاح مربوط باشد ما باید خیلی سریع درباره آنچه به نفع کشور است تصمیم‌گیری کنیم.
در همین حال الیجا کامینگز، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان گفت: حتی اگر تلاش برای استیضاح موفقیت آمیز نباشد در زندگی لحظاتی وجود دارند که ما باید بر اساس حقیقت تصمیماتی اتخاذ کنیم و این تصمیم و نظر ما است. کامینگز گفت: اگر روند استیضاح آغاز شود تاریخ به روی مجلس نمایندگان به خاطر ایستادن به پای قانون اساسی لبخند خواهد زد. آدام شف در مصاحبه با شبکه‌ای‌بی‌سی گفت: احتمالاً استیضاح بدون اجماع نظر دو حزبی موفقیت آمیز نخواهد بود، اما این احتمال نیز وجود دارد که این تلاش موفقیت آمیز باشد و به همین خاطر ما با این وجود روند استیضاح را آغاز می‌کنیم. این اظهارات در واکنش به هشدار‌های رهبران دموکرات از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان مطرح شد که گفته بود استیضاح باعث ایجاد تفرقه در کشور می‌شود. تحقیقات ۲۲ ماهه مولر هیچ اسناد و مدارکی درباره همکاری میان کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی و روسیه ارائه نکرد، اما به چندین پرونده دیگر درباره احتمال مانع‌تراشی در راه اجرای عدالت به صورت مفصل پرداخت. در پی انتشار این گزارش برخی دموکرات‌ها از جمله آدام شف از پیشنهاد اینکه روند استیضاح احتمالاً آغاز می‌شود تا تصمیمی در خصوص مانع‌تراشی بر سر راه اجرای عدالت اتخاذ شود، دست نکشیدند. جرولد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان نیز احتمال استیضاح ترامپ را رد نکرد. وی به شبکه ان‌بی‌سی گفت که کنگره باید کپی کامل و اصلی گزارش مولر را دریافت کند و پیش از تصمیم‌گیری در خصوص استیضاح به اظهارات مولر و ویلیام بار دادستان کل کشور به خوبی گوش دهد.
نادلر با اشاره به اقدامات ترامپ که در گزارش مولر مطرح شده، گفت: برخی از این اقدامات قابل استیضاح هستند. اگر مانع‌تراشی برای اجرای عدالت ثابت شود این اتهام قابلیت استیضاح رئیس‌جمهور را به وجود می‌آورد. دموکرات‌های دیگر با صراحت بیشتری خواستار استیضاح ترامپ شدند. سناتور الیزابت وارن نخستین کاندیدای اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی به شدت به این مسئله پرداخت و خواستار آغاز روند استیضاح شد. وارن در توئیتی نوشت: جدیت این سوء رفتار مقامات منتخب در هر دو حزب را ملزم می‌سازد ملاحظات سیاسی را کنار گذاشته و وظیفه قانونی خود را انجام دهند. این بدان معنا است که مجلس نمایندگان باید روند استیضاح علیه رئیس‌جمهور امریکا را آغاز کند. این در حالی است که پس از مطرح شدن تمامی این اظهارات و حتی مخالفت نانسی پلوسی و برخی دیگر دونالد ترامپ توئیتی منتشر کرد و در آن دموکرات‌هایی را که به دنبال استیضاح وی بودند، هدف گرفت.
ترامپ در این توئیت نوشت: چطور یک رئیس‌جمهور جمهوریخواه را به خاطر جرمی که دموکرات‌ها مرتکب آن شده‌اند استیضاح می‌کنید؟ امریکا را دوباره با عظمت می‌کنیم. ترامپ در توئیتی دیگر پیش‌بینی کرد برنامه‌های دموکرات‌ها برای انجام تحقیقات در خصوص وی و دولتش وقت زیادی را از آن‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی می‌گیرد. ترامپ مدعی شد: به‌رغم در کار نبودن تبانی و مانع‌تراشی دموکرات‌های چپ‌گرای افراطی نمی‌خواهند به کار خود بپردازند و در راستای منافع مردم قوانینی را تصویب کنند. آن‌ها تنها می‌خواهند تحقیقات انجام دهند و وقت تلف کنند. این هزینه بسیار زیادی برای کشورمان خواهد داشت و باعث می‌شود که وقت زیادی از دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی گرفته شود. چندین کمیته در مجلس نمایندگان امریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها هستند از جمله کمیته قضایی و کمیته نظارت همچنان به تحقیقات درباره ترامپ و دولتش ادامه می‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار