کد خبر: 952294
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
پرداختن زیاده از حد شورای شهر تهران به نام اماکن و معابر در پایتخت صدای اعتراض همه را بلند کرده است. مجید ابهری، کارشناس اجتماعی طی یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد با تیتر «شورای نامگذاری شهر» می‌نویسد: «شورای شهر فعلی به جای بررسی مشکلات متعدد تهران و رسیدگی به انبوه معضلات از جمله ترافیک، فضای سبز، آلودگی هوا و ... گویا فقط مأموریت‌شان در جهت نام‌گذاری یا تغییر نام کوچه و خیابان‌ها خلاصه شده است. آن‌هم نامگذاری خیابان‌ها و معابر بسیار دور افتاده که اصلاً هیچ‌گاه مطرح نمی‌گردند. مثلاً در شهرک غرب یک خیابان فرعی به نام یکی از مشاهیر گذاشته شده است!»
سیاسی کاری شورای شهر در انتخاب اسامی از چشم این جامعه دور نمانده و او در ادامه می‌نویسد: «موضوع نامگذاری اخیر شورای شهر، گذشته از تقدیر مقام دانشمندان، شعرا و هنرمندان بر این موضوع خلاصه می‌شود که ظاهراً نوعی یارکشی سیاسی و برنامه‌ریزی‌های مقابله‌ای درحال اجرا است ... درحالی که هنرمندان متعلق به همه جامعه هستند از هر طبقه و قشر و منحصر به گروه یا جناح خاصی نمی‌باشند. انتخاب نام‌ها و اصرار برای قرار دادن آن‌ها به بعضی از خیابان‌ها، شائبه سیاسی بودن بعضی از حرکت‌ها را نشان می‌دهد. در واقع نامگذاری‌ها باید با نظر و نظرخواهی از مردم و فرهیختگان و اقشار مختلف صورت گیرد نه اینکه چند نفر در یک مجموعه سربسته نشسته و نام‌هایی را صرفاً به خاطر نمایش سیاسی در بعضی از خیابان‌ها قرار دهند.»
شهر تهران کار‌های عقب افتاده متعدد دارد، این میانه اتلاف وقت‌های بسیار برای آنکه صرفاً نام معابر تغییر کند، نشانه خوبی برای خدمت به مردم پایتخت نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار