کد خبر: 952261
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
تشکیل ۲۲۴ صندوق خیریه دانشجویی در سال ۹۷
بر اساس اعلام وزارت علوم مبلغ انواع وام‌های دانشجویی برای تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدای سال جاری بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.
دلارام عبد‌زاده
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: بر اساس اعلام وزارت علوم مبلغ انواع وام‌های دانشجویی برای تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدای سال جاری بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.
میزان و مبلغ پرداخت انواع وام‌ها و تسهیلات دانشجویی طی چند دهه گذشته تا به امروز فراز و فرود‌های زیادی داشته است. طی سال‌های اخیر وزارت علوم با شعار «هیچ دانشجویی نباید به خاطر فقر مالی ترک تحصیل کند» میزان پرداخت این نوع تسهیلات را چندین برابر افزایش داده است به گونه‌ای که امروزه انواع وام قابل پرداخت به دانشجویان از چهار نوع وام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به ۲۱ نوع افزایش یافته است.

۳ تسهیلات مهم

از بین انواع وام‌های پرداختی به دانشجویان، «وام ویژه دکتری»، «ضروری» و «مسکن» سه تسهیلات مهم است که بر این اساس به طور متوسط ماهانه ۷۷۰ هزار تومان وام ویژه دکتری، ۳ میلیون وام ضروری و ۲۱ میلیون وام ودیعه مسکن متأهلی در شهر‌های بزرگ پرداخت می‌شود که البته در شهر‌های کوچک ۹ میلیون تومان به دانشجویان دکتری پرداخت می‌شود. همچنین به دانشجویان نخبه نیز ۱۱ میلیون تومان ودیعه مسکن پرداخت می‌شود. در مجموع مبلغ وام‌های دانشجویی ۱۱ تا ۱۷۷ درصد رشد داشته است.

وام‌های بیشتر و بیشتر

در همین زمینه دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به ایسنا اعلام کرد: طبق مصوبات هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان در راستای افزایش وام شهریه دانشجویان دانشگاه‌ها تصمیم گرفتیم میزان وام شهریه دانشجویی در سال آینده در تمامی مقاطع بین ۳۰ تا ۴۰ درصد و بیشتر افزایش یابد.
به گفته وی، در این هیئت امنا در راستای افزایش وام شهریه دانشجویان دانشگاه‌ها تصمیم گرفتیم میزان وام شهریه دانشجویی در سال جاری در تمامی مقاطع بین ۳۰ تا ۴۰ درصد و بیشتر افزایش یابد. علاوه بر این، وام ضروری دانشجویان از ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان در سال ۹۸ افزایش می‌یابد. امیدواریم بتوانیم با وجود امکانات محدودی که داریم پوشش‌های وام‌های دانشجویی را بیشتر کنیم و درخواست‌های دانشجویان را به بهترین صورت پاسخ دهیم.

حمایت از دانشجویان کم‌بضاعت

صدیقی همچنین گفت: پیش از این در مورد وام شهریه اعتبارات تخصیص داده نمی‌شد، اما با همکاری مؤسسات بانکی توانستیم در وام شهریه تحرک بیشتری داشته باشیم و این وام در سال ۹۸ رشد بیشتری خواهد داشت. امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده، بتوانیم به هر دانشجویی که در سال جاری وامی اعم از وام ضروری، وام تحصیلی، وام مسکن و سایر وام‌ها را درخواست کند، به بهترین صورت پاسخگو باشیم.
البته علاوه بر پرداخت وام‌های فوق، ۲۲۴ صندوق خیریه دانشجویی در دانشگاه‌ها تشکیل شده که به دانشجویان کم‌بضاعت و نیازمند بنا بر نوع نیازمندی آن‌ها «وام شرافتی» پرداخت می‌کند که البته بر اساس اعلام وزارت علوم میزان پرداخت انواع وام‌های دانشجویی در سال ۹۸ افزایش خواهد یافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر