کد خبر: 952216
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
سال، سال رونق تولیدنام دارد. بهاری را تجربه می کنیم که با نعمات زمستانی همراه شده و این خود نویدی می تواند باشد بر رونقی که کشور و مردم به فرموده مقام معظم رهبری در انتظارش هستند. اما وقتی صحبت از رونق تولید به میان می آید، ضمیر ناخوداگاه مان به سمت کارخانجات ، صنعت و کار هدایت می شود و همین موضوع می تواند موجب غفلت ما در استفاده از مسیرهای دیگر رونق در کشور باشد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: صحبت از فرهنگ می شود نام ایران و ایرانی زبان زد است.بحث تاریخ که می آید قدمتی چند هزارساله پشت این مرز و بوم قراردارد.توجه به همین موضوعات(تاریخ و فرهنگ) و استفاده صحیح از آن می تواند تا حدودی راهگشای این بن بست فعلی باشد.
ورزش های بسیاری در کشور ما وجود دارد که مخاطبان بسیاری دارند.ورزش هایی که اکثرا وارداتی و محصول تمدنی دیگرند.اما در این میان چوگان نامی است که وقتی بر زبان جاری می شود، ایران را تداعی می کند.ایرانی با قدمت ، ایرانی با صلابت، ایرانی با غرور.
این بازی یا بهتر بگوییم فرهنگ در حال حاضر مخاطبانی جهانی دارد و در بیش از ۷۷ کشور جهان رقابت های جذاب و حساس آن در حال برگزاری است. اینکه یک ملت فرهنگ خود را در قاب تصویر جهانی مشاهده کند، یعنی پیروزی و موفقیت، به مثابه کلام زیبای مقام عظمای ولایت که بارها فرموده اند”چوگان مال ماست” . این تاکید که بارها رهبر فرزانه در سخنان خود به آن اشاره داشته اند، حالا رنگی متفاوت به خود گرفته و همین مهم می تواند، زمینه ساز بسیاری از اتفاقات آتی باشد. اتفاقاتی که اصطلاحاً می تواند چوگانیزه شوند.
برگزاری مسابقات و جذب صنعت بزرگ توریسم، ساخت و تولید ادوات ورزشی مربوطه، ایجاد ارتباطات گسترده با کشورهایی که این ورزش در آن ها رونق دارند و بسیاری از مسائل اینچنینی تنها بخشی از این فرهنگ چوگانیزه است که باید با مشارکت کارشناسان ورزش و اقتصاد نقشی نو بر قاب این فرهنگ یا ورزش قلم زد.
حال این گوی و این میدان.اسب ها آماده تاختن هستند و گوی ها آماده ورود به دروازه های جهانی.
 
مصطفی عطری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار