کد خبر: 952210
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفته که براساس پیش‌بینی دموکرات‌ها روند استیضاح ترامپ آغاز خواهد شد.
جوان آنلاین: «الیجاه کامینگز» رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت که دموکرات‌ها پیش بینی می‌کنند روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور آغاز شود.
 
این نماینده دموکرات در مصاحبه با شبکه «سی. بی. اس» اظهار داشت: احتمال آغاز این روند را پیش بینی می‌کنم.
وی با اشاره به یافته‌های گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا گفت که این گزارش «نقشه راهی» در اختیار کنگره قرار می‌دهد که تحقیقاتی را آغاز کند.

وی افزود: تصور می‌کنم مولر اساسا به ما در کنگره گفته که «این در حوزه اختیارات شماست که در رابطه با کارشکنی [رئیس جمهوری در اجرای عدالت]و سایر مسائل احتمالی جلوتر بروید.

کامینگز هشدار داد که دموکرات‌ها باید در رابطه با موضوع استیضاح «بسیار مراقب باشند»، زیرا بسیاری از آمریکایی‌ها با آن موافق نیستند. وی ادامه داد اگر مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ رای دهد و سنا آن را رد کند «تاریخ به ما خواهد خندید.»

«جرولد نادلر» رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان هم در مصاحبه با شبکه ان. بی. سی اظهار داشت: کارشکنی در اجرای عدالت، اگر ثابت شود، تخلفی قابل استیضاح است.

«آدام شیف» رئیس دموکرات کیمته اطلاعاتی مجلس نمایندگان نیز گفته که «ممکن است» دموکرات‌ها روند اسیتضاح ترامپ را آغاز کنند.

مولر پس از ۲۲ ماه تحقیقات اخیرا گزارش خود را تحویل داد و هفته گذشته وزارت دادگستری نسخه سانسور شده این گزارش را که بیش از چهارصد صفحه دارد منتشر کرد.

تیم مولر ۱۰ موضوع را در رابطه با کارشکنی ترامپ در اجرای عدالت در تحقیقات خود مورد بررسی قرار داده که اخراج «جیمز کومی» مدیر پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) و فشار بر «جف سشنز» وزیر سابق دادگستری برای دخالت در این پرونده از جمله این موضوعات است. مولر همچنین نتیجه گیری کرد: اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ با اقدامات مداخله جویانه دولت روسیه در انتخابات هماهنگی نکرده بودند.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار