کد خبر: 952200
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: امسال پنج موزه در حوزه‌های مختلف در سطح استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در جلسه شورای راهبردی موزه‌های اردبیل اظهار داشت: امسال پنج موزه در حوزه‌های مختلف در سطح استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها لازم انجام می‌شود.

وی گفت: بر این اساس موزه فرش در جنت سرای شیخ صفی‌الدین اردبیلی، موزه آموزش و پرورش در مدرسه نواب صفوی، موزه اعتقادی و آئینی صفوی در مدرسه پورسینا، موزه اسناد تاریخی در مدرسه جعفر اسلامی و موزه باستان شناسی در شهر گرمی امسال  راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده تا امسال به مجموعه‌‌داران آثار تاریخی و فرهنگی استان مجوز راه‌اندازی موزه داده شود تا نسبت به راه‌اندازی این موزه‌ها در سطح استان اقدام کنند.

فلاحی بیان کرد: با توجه به اینکه موزه‌ها نقش محوری در شناساندن تاریخ و فرهنگ هر منطقه برای گردشگران دارند تلاش ما بر افزایش موزه‌های تخصصی در سطح استان خواهد بود و در این زمینه اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا در زمینه راه‌اندازی موزه‌های تخصصیدر استان گام‌های اساس برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به ظرفیت موزه‌های موجود استان افزود: تلاش کرده‌ایم تا زمینه‌ای فراهم شود تا با استقبال مناسب موزه‌ها از گردشگران زمینه برای معرفی تاریخ و تمدن منطقه به مسافران ورودی استان فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر