کد خبر: 952180
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ اعلام‌ کرد که تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی نصب شده در خودرو جریمه ۴۰۰ هزار ریالی به دنبال دارد.

جوان آنلاین: استفاده از بوق نامتعارف در خودرو چقدر جریمه دارد؟«توقف استفاده از بوق‌های با صدای آزاردهنده» موضوعی است که شهروندان به آن اشاره کرده‌اند و گفتند: «استفاده از بوق‌های گوش‌خراش در وسایل موتوری مدتی است مرسوم شده و در عین حال که به راحتی با بررسی حین معایه فنی این معضل قابل رفع است، اما شاهد استفاده آسان آن بر روی خودرو‌ها و وسایل موتوری هستیم.

حتی زمانی که افراد از رانندگی یکدیگر ناراحت می‌شوند استفاده از این بوق‌ها را به عنوان تنبیه استفاده می‌کنند بدون اینکه درنظر بگیرند افراد دیگری نیز در اطراف هستند.

بار‌ها کودکان معصومی را دیده‌ایم که از صدای هنجارشکن بوق این افراد از جا می‌پرند و یا باعث سوت کشیدن گوش افراد می‌شود».

سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: برخورد با صدا‌های ناهنجار، بوق‌های نامتعارف و غیراستاندارد و صدای اگزوز خودرو از جمله اولویت‌های ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت است.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: بنا بر بند ۲۱۲۵ جدول جرایم رانندگی، تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه مبلغ جریمه ۴۰۰ هزار ریالی را به خود اختصاص خواهد داد.

وی اعلام کرد: علاوه بر اعمال قانون، این دسته از وسایل نقلیه نیز توقیف خواهند شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار