کد خبر: 952173
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان عدم استفاده صددرصدی مردم از پایگاه‌های سلامت را ناشی از مشکل فرهنگی دانست.

سید علیرضا مروجی در نشست خبری به مناسب هفته سلامت از تشکیل صددرصدی پرونده سلامت برای تمام جمعیت شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد و گفت: 20 درصد از جمعیت نزدیک به 500هزار نفری این شهرستان‌ها حتی یکبار هم برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی و حتی چکاپ رایگان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکرده‌اند.
وی افزود: در این رابطه استقبال روستائیان از این طرح بهتر بوده است و این 20درصدی که هنوز از این پایگاه‌های سلامت استفاده نکرده‌اند عمدتا از قشر فرهیخته هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: دغدغه شخص من برای پوشش همگانی سلامت، افزایش ساختمان نیست، بلکه دغدغه اصلی این است که از این ساختمانها و امکاناتی که هست استفاده نمی‌شود.
وی تاکید کرد: وقتی می‌گوییم پوشش همگانی سلامت منظورمان پوشش فرهنگی است زیرا وقتی که امکانات هست اما مراجعه و استفاده نمی‌شود اینجا دیگر بحث فرهنگی است و برمی‌گردد به مقوله فرهنگ تا از این پایگاه‌های سلامتی که ایجاد شده است استفاده کنیم.
هفته سلامت امسال از اول تا هفتم اردیبهشت 98 با شعار «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» برگزار می شود.
یکشنبه اول اردیبهشت 98 با عنوان «دسترسی عادلانه به خدمات سلامت»، دوشنبه دوم اردیبهشت 98 با عنوان «آموزش رکن سلامت»، سه شنبه سوم اردیبهشت 98 با عنوان «مشارکت اجتماعی و سلامت»، چهارشنبه چهارم اردیبهشت 98 با عنوان «مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان»، پنج شنبه پنجم اردیبهشت 98 با عنوان «سلامت در حوادث و بحران ها»، جمعه ششم اردیبهشت 98 با عنوان «سبک زندگی سلامت محور» و شنبه هفتم اردیبهشت 98 با عنوان «سلامت، جمعیت و خانواده» نام گذاری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر