کد خبر: 952154
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
به رغم آنکه در فضای بازار و به دلیل نرخ رشد قیمت‌ها به شدت داد و ستد به شکل نقدی شده و چک‌ها بر اساس مدل جدید امکان سوخت شدن کمتری دارد با این حال هنوز هم در حدود ۹ درصد چک‌ها برگشت می‌خورد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «جوان» بالغ بر ٦٧١ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٩٧ هزار میلیارد ریال در اسفندماه ۹۷ در کل کشور برگشت داده‌شده‌است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۶/ ۴ درصد و ۸/ ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
بالغ بر ۷ میلیون و ۶۰۰ فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٣١ هزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٧ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۳/ ۱۵ درصد و ۱/ ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ٢ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٥٧١ هزار میلیارد ریال مبادله شد.
در اسفندماه ١٣٩٧، ۲/ ۵۳ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده‌است که به ترتیب با ۶/ ۳۵ درصد، ۷/ ۹ درصد و ۹ /۷ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۲ /۶۶ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۳ /۵۵ درصد)، اصفهان (۵/ ۵ درصد) و خراسان رضوی (۴/ ۵ درصد) مبادله شده‌است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. در ماه مورد گزارش، در کل کشور ۸/ ۸ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۴ /۹ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده‌است. در ماه مورد گزارش، در استان تهران ۸ /۷ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۷ /۸ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار