کد خبر: 952100
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
شیرزنان سرزمین ما هر حادثه‌ای را در برابر ایستادگی خود مغلوب می‌کنند؛ چه جنگی هشت ساله باشد و چه سیلابی ویرانگر.
کبری فرشچی
سرویس زنان جوان آنلاین: زنان سرزمین ما قهرمانانی بی‌ادعا هستند که در سخت‌ترین شرایط هم قهرمانه، محکم و استوار می‌ایستند و حماسه می‌آفرینند. صحنه‌های ایستادگی و حماسه‌آفرینی زنان مناطق سیل‌زده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آنچنان تکان دهنده است که انگار نه انگار بر مبنای تئوری‌های اثبات شده زنان در حوادث و بلایا آسیب‌پذیرترند.
شیرزنان سرزمین ما هر حادثه‌ای را در برابر ایستادگی خود مغلوب می‌کنند؛ چه جنگی هشت ساله باشد و چه سیلابی ویرانگر.
زنان در بلایا و حوادث بیشتر آسیب می‌بینند، اما این آسیب‌ها تنها به دلیل توانایی جسمانی کمتر زنان نسبت به مردان نیست. زنان بیشتر آسیب می‌بینند، چون روحشان بزرگ‌تر است! چون همسرند و جز خودشان باید به شوهرشان هم فکر کنند. خواهرند یعنی تاب آن ندارند تا خاری به دست برادرشان برود. دخترند و تا همیشه دلواپس و غمخوار پدر و مادر.

این شیرزنان مادرند

آنچه زنان را بیش از پیش در بلایا و حوادث آسیب‌پذیر می‌کند و در عین حال شخصیتی قدرتمند و مبارز از آن‌ها به تصویر می‌کشد، مادر بودنشان است. مادرانی که حاضرند جانشان را بدهند، اما کمترین گزندی فرزندانشان را تهدید نکند.
وقتی می‌بینند عزیزانشان در تنگنای حادثه گرفتار شده‌اند قلب مهربان و مادرانه‌شان تاب دیدن درد و سختی فرزندانشان را ندارد؛ پس خم می‌شوند و می‌شکنند. اما همین زنان و همین مادران گاهی، چون پولاد سخت و با اراده‌اند! ایستادگی این زنان را هم با همین وسعت قلب مادرانه‌شان می‌توان توجیه کرد. قامت شکسته مادران سرزمین من نیز وقتی پای وطن، پای فرزندانشان و پای زندگی‌شان به میان بیاید ستون می‌شود و سخت‌ترین ویرانه‌ها را از نو می‌سازد. زنان سرزمین من سرد و گرم روزگار چشیده‌اند. آن‌ها هشت سال جنگ تحمیلی را دیده‌اند و هشت سال مقدس‌ترین دفاع دنیا را تجربه کرده‌اند؛ دفاع با دستان خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح. خشکسالی باشد یا سیل، قهر طبیعت سخت‌تر از تجاوز دشمن نیست و این زنان فولاد آبدیده‌اند. به همین دلیل هم است که ایستاده‌اند. محکم و استوار و پابه‌پای مردانشان در تلاشند تا ویرانی‌های سیل را بسازند. همانگونه که ویرانی‌های جنگ هشت ساله را ساختند و خم به ابرو نیاوردند.

همچون دوران دفاع مقدس

ایستادگی زنان مناطق سیل‌زده، اما حالا در صفحات شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌گردد و کاربران هر کدام از زوایایی تصاویر زنان قهرمان سرزمینمان را به نمایش می‌گذارند و این همه ایستادگی را به تصویر می‌کشند. کاربری با نمایش زنی خوزستانی که بیل بر دست گرفته و در کنار مردانش مشغول ساخت سیل بند است نوشته است: «درود بر درود بر زنان خوزستان که همپای مردان در سد‌سازی کمک و یاری می‌کنند.» در کنار زنان مناطق سیل‌زده به خصوص مناطق لرستان و خوزستان که به نماد مقاومت این سرزمین تبدیل شده‌اند زنان سایر مناطق کشورمان نیز درست شبیه دوران دفاع مقدس پای کار آمده‌اند و در پشت صحنه هر کاری از دستشان بر می‌آید برای کمک به سیل‌زدگان انجام می‌دهند. تصاویر زنانی که در مساجد و تکایا جمع شده‌اند نان می‌پزند، سبزی پاک می‌کنند و خلاصه در تدارک برای غذای موکب‌های بر پا شده در مناطق سیل‌زده هستند نیز یکی از زیباترین صحنه‌های حضور زنان برای کمک به سیل‌زدگان است که در فضای مجازی بازتابی گسترده دارد. برخی از تصاویر را کافی است سیاه و سفید کنید تا دوباره دوران دفاع‌مقدس برایتان تداعی شود. زنانی که در آن دوران نیز حضورشان در پشت صحنه تداوم‌بخش حضور مردانش در جبهه‌ها بود و اگر نبودند و ایستادگی نمی‌کردند و به مردانش جرئت ایستادن و مقاومت نمی‌دادند شاید امروز ایرانمان اینگونه سرفراز نبود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر