کد خبر: 952051
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از عملیات آبخیزداری استان البرز:
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، استاندار البرز، رئیس دادگستری، مدیران کل استانی و هیئت همراه از پروژه های آبخیزداری حوزه آبخیز کندر در شهرستان کرج از توابع استان البرز بازدید کردند.

این بازدید در راستای اهمیت فعالیت های آبخیزداری در کاهش مخاطرات سیلاب صورت پذیرفت،

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، استاندار البرز، رئیس دادگستری و مدیران کل استانی ضمن تایید بر اجرای پروژه های آبخیزداری و اثربخشی بسیار زیاد حفاظت خاک، کاهش مخاطرات سیلاب، همچنین تقویت منابع آب های زیرزمینی و ایجاد امنیت برای ساکنین ادامه اجرای عملیات آبخیزداری را ضروری دانسته و توجه به مدیریت جامع حوزه های آبخیر را مهم و ضروری دانستند.

دکتر سراج؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تاکید بر ادامه فعالیت های آبخیزداری در بخش مکانیکی توام با بیولوژیک در بالادست مناطق مسکونی، تاسیسات و اراضی کشاورزی، رعایت نکات فنی و اصولی در اجرای پروژه های عمرانی خصوصا شهرسازی و راه سازی را بمنظور کاهش اثرات تخریب و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست امری مهم و قابل توجه بیان داشت و اجرای عملیات آبخیزداری را کاملا با صرفه و اقتصادی دانست؛ چرا که با کمترین هزینه به میزان زیادی از خسارت های جانی و مالی در مواقع بحران پبشگیری می نماید و هزینه های پس از وقوع بحران را بحداقل می رساند.

دکتر شهبازی استاندار البرز نیز ضمن بیان ضرورت ادامه فعالیت ها در حوزه های بحرانی استان و با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای پروژه های آبخیزداری در خصوص تخصیص اعتبار مناسب از محل استانی در جهت ایجاد امنیت هرچه بیشتر برای مناطق مسکونی شهری، روستایی، صنعتی و کشاورزی در سال 98 تاکید کرد.

مدیر کل منابع طبیعی البرز، اجرای عملیات آبخیزداری را برای ساکنان روستا مهم و موثر دانست و اهمیت اجرای پروژه ها را در کاهش مخاطرات سیل، تقویت منابع آب زیرمینی، پایداری اشتغال در بخش کشاورزی و تولید ضروری دانست. 

مهندس فرضی با تاکید بر اینکه نکات قابل توجه و بسیار مهم در استان و کل کشور رعایت حقوق منابع طبیعی از جمله مراتع، جنگل ها، بستر وحریم رودخانه ها و مسیل ها در توسعه شهرها و روستاها و همچنین کشاورزی و صنعت می باشد افزود: عدم توجه به هرکدام می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به همه مردم در هر صنف و جایگاهی وارد نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار