کد خبر: 952040
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی جزئیات دستگیری حفاران غیرمجاز در تبریز را تشریح کرد.

 محبوب ساسانی  اظهار داشت: در پی اعلام گزارش دوستداران میراث فرهنگی، گروهی متشکل از ۱۱ نفر حین حفاری در مجاورت یکی از خانه‌های تاریخی در هسته مرکزی تبریز به همت ماموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه پس از اعلام گزارش منابع و دوست‌داران میراث فرهنگی تبریز در خصوص حفاری غیر مجاز در خانه ای در هسته مرکزی تبریز جهت کشف آثار تاریخی، نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به محل اعزام شده و پیگیر موضوع شدند، گفت: پس از اخذ دستور مقام قضایی، عوامل یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نیروی انتظامی مانع از ادامه حفاری شدند.

وی با اشاره به اینکه حفاری در این محل توسط ۱۱ نفر به صورت غیرمجاز در حال انجام بود، اظهار داشت: ادوات و لوازم حفاری این افراد جمع آوری شد و هر 11 نفر دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: کارشناس میراث فرهنگی در محل حفاری حضور پیدا کرده است  و گزارش تخصصی تهیه و اعلام خواهد شد.

 وی ضمن تقدیر از فرماندهی محترم انتظامی تبریز با بیان اینکه حضور به موقع نیروی انتظامی باعث شد که حفاران قبل از متواری شدن دستگیر شوند، اذعان داشت: اقدامات قانونی در مورد این افراد انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر