کد خبر: 952039
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت: ماهانه بیش از 225 هزار آزمایش تشخیصی طبی در این بیمارستان انجام می‌شود.

محمد علیزاده   به مناسبت روز آزمایشگاه  اظهار داشت: آزمایشگاه‌های مرکز به صورت شبانه‌روزی و در سه شیفت به  ارائه خدمات تشخیصی آزمایشگاهی مشغول بوده و بالغ بر 225 هزار و 600 آزمایش در ماه که بطور متوسط روزانه بیش از 7 هزار و 500 مورد تست انجام می‌گیرد.

وی افزود: تمام آزمایش‌های روتین و تخصصی و فوق تخصصی به جز در مواردی خاص در این مرکز پذیرش و انجام می‌شود.

علیزاده با اشاره به خدمات متعددی که در بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی در این مرکز ارائه می‌شود، اضافه کرد: با وجود افزایش هزینه مواد مصرفی تلاش شده است از ارجاع بیماران برای انجام آزمایش‌های تخصصی و فوق تخصصی در همه حیطه‌ها، به خصوص در حیطه‌های هماتولوژی، آنکولوژی، پیوند مغز استخوان، پیوند کلیه و... به خارج از مرکز، خودداری شود.

اردوان قازانچائی مدیر آزمایشگاه مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) تبریز نیز با اشاره به پذیرش بیش از 36 هزار نفر در آزمایشگاه این مرکز گفت: 11 هزار نفر به صورت سرپایی با انجام  بیش از 75 هزار مورد آزمایش و 26 هزارنفر با انجام بیش از 146 هزار مورد آزمایش در بخشهای بستری به مورد اجرا گذارده می‌شود. 

وی افزود: تعداد بیش از 84 نفر کادر در آزمایشگاه این مرکز به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت می‌کنند.

این گزارش حاکی است، روز آزمایشگاه مصادف با روز تولد حکیم جرجانی بوده و به پاس خدمات شایانی که این حکیم در عرصه پیشرفت علوم آزمایشگاهی داشته این روز را به نام روزآزمایشگاه نام‌گذاری کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر