کد خبر: 952025
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
پایان تلخ لیگ قهرمانان برای پپ و شاگردانش
پرونده یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با صعود تاتنهام و لیورپول به نیمه‌نهایی بسته شد.
شمیم رضوان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دو دیدار باقیمانده یک‌چهارم نهایی در حالی چهارشنبه شب به پایان رسید که منچسترسیتی با وجود برتری ۴ بر ۳ در خانه حریف از صعود بازماند و لیورپول نیز با برد پرگل پورتو به جمع چهار تیم برتر در نیمه‌نهایی اضافه شد.

پایان تلخ سیتیزن‌ها

سوت پایان بازی که به صدا درآمد، تنها به یک چیز می‌اندیشید؛ اینکه حذف منچسترسیتی از لیگ قهرمانان ظالمانه بود. تأکید پپ شاید روی مردود اعلام شدن گل رحیم استرلینگ توسط کمک‌داور ویدئویی و همچنین گل فرناندو یورنته (گل سوم تاتنهام) که به‌زعم او باید مردود اعلام می‌شد. البته او یک‌بار دیگر گفت که از VAR حمایت می‌کند و طرفدار بازی جوانمردانه است و شاید روی آن دو گل اشتباه می‌کند و داور درست نظر داده است. VAR، اما تنها گوشه‌ای از هیجانات بازی بود که تیم او با نتیجه ۴ بر ۳ به پایان برد. نسخه تیم پپ را تک‌گل خورده در اتحاد بود که پیچید. اتحادی که تاتنهام با شکستن آن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. حالا دیگر آفساید بودن یا نبودن آن گل اهمیتی ندارد، چراکه کار تمام شده و این را پپ به خوبی می‌داند: «زمانی که گل‌مان آفساید بود، خب آفساید بود. چه چیزی می‌توانم بگویم. من فکر می‌کنم که در آینده و حتی در حال حاضر هم تصمیمات منصفانه خواهند بود. من صحنه گل را دیدم و اگر مردم فکر می‌کنند که آفساید بود، خب حتماً آفساید بوده است. چیزی برای گفتن ندارم. ما در بازی رفت یک پنالتی از دست دادیم و امروز هم مقابل یک تیم سرسخت موقعیت‌های فراوانی ایجاد کردیم، اما حالا فقط باید به تاتنهام تبریک بگوییم و از هوادارانمان برای سنگ‌تمامی که گذاشتند تشکر کنیم و ابراز شرمندگی بابت عدم حضور در نیمه‌نهایی.» پپ حالا باید خود را برای لیگ برتر جمع و جور کند. تیم او در فاصله دو امتیازی از صدر جدول است و حالا باید تمام تمرکز خود را روی پایین کشیدن لیورپولی بگذارد که در غیابشان راهی نیمه‌نهایی شده و جدال در دو جبهه را در پیش دارد. آبی‌های آسمانی همچنین باید خود را آماده مصافی دیگر با تاتنهام کنند. بعد از باخت یک بر صفر و برد ۴ بر ۳ که نتوانست دردی از سیتی دوا کند، این تیم کمتر از یک هفته دیگر باید در لیگ برتر با تاتنهام دیداری دوباره داشته باشد. تیمی که به لطف گل زده در خانه حریف بود که راهی مرحله بعد شد تا سرمربی آن دستاورد شاگردانش را حیرت‌انگیز بخواند و آن‌ها را قهرمان خطاب کند: «شیوه تمام شدن این نبرد باور نکردنی بود.» مائوریسیو پوچتینو آرژانتینی که تأکید داشت به شاگردانش افتخار می‌کند حالا باید خود را آماده مصاف با آژاکس غول‌کش در نیمه‌نهایی کند.

صعود آسان

پیش‌بینی صعود لیورپول سخت نبود. قرمز‌ها که در آنفیلد ۲ بر صفر به برتری رسیده بودند، چهار گل نیز در ورزشگاه دراگاو به ثمر رساندند تا تک‌گل میزبان راه به جایی نبرد و دست‌آخر این شاگردان کلوپ باشند که مقتدرانه و با پیروزی پرگل ۴ بر یک راهی نیمه‌نهایی و حریف بارسا می‌شوند. همه تمرکز صدرنشین لیگ برتر انگلیس حالا باید روی بارسا باشد. لیورپول و بارسا در لیگ قهرمانان تا به حال چهار بار به مصاف هم رفته‌اند که دو پیروزی سهم بارسا و یکی سهم لیورپول بوده، اما در تنها مصاف دور حذفی، لیورپول عملکرد بهتری داشته است. اولین بار و در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ بود که این دو تیم در مرحله گروهی مقابل هم قرار گرفتند و بارسلونا در آنفیلد ۳ بر یک پیروز شد و در خانه به تساوی بدون گل رضایت داد. در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷، اما کاتالان‌ها با رایکارد در یک‌هشتم نهایی به لیورپول خوردند و در دیدار رفت اگرچه با تک‌گل دکو در دقیقه ۱۴ پیش افتادند، اما کرک بیلمی در دقیقه ۴۳ و یان آرنه ریسه در دقیقه ۷۳ دو بار دروازه ویکتور والدس را باز کردند و بازی رفت در نیوکمپ با نتیجه ۲ بر یک به سود مرسی‌سایدی‌ها به پایان رسید. در دیدار برگشت بارسلونا با تک‌گل دقیقه ۷۷ گودیانسن موفق شد در آنفیلد پیروز شود و همین کافی بود تا لیورپول در مجموع حذف شود، اتفاقی که باعث شده قرمز‌ها خاطره خوبی از تقابل با کاتالان‌ها نداشته باشند. کلوپ، اما در صحبت‌هایش بعد از این بازی نشان داد که همه فکر و ذکرش مهار ستاره آبی واناری‌هاست: «خدا را شکر که من مجبور نیستم امشب درباره مسی فکر کنم و باز هم خدا را شکر چند شب دیگر وقت دارم که درباره‌اش فکر کنم. تا الان همه، تلاش‌شان را انجام داده‌اند، اما هیچ‌کسی واقعاً نمی‌تواند مسی را مهار کند. با وجود این، ما هم می‌خواهیم شانس‌مان را امتحان کنیم و آماده رویارویی با او هستیم، چراکه می‌خواهیم یکی از فینالیست‌ها باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار