کد خبر: 952012
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
سرویس سیاسی جوان آنلاین: استاندار خوزستان که در واقع نماینده دولت در استان محسوب می‌شود، با دفاع از حضور نیرو‌های حشدالشعبی در ایران برای کمک به مردم سیل‌زده توضیحاتی در این خصوص داد و شایعاتی را تکذیب کرد. همان‌هایی که همیشه بهانه می‌گرفتند که چرا ایران باید به عراقی‌ها کمک کند و از عراقی‌ها فقط نیاز و احتیاج‌شان به ما برسد، حالا که عراقی‌ها برای کمک به مردم ایران پا پیش گذاشته‌اند و به خوزستان آمده‌اند، بهانه‌تراشی می‌کنند که چرا باید عراقی‌ها به ایران بیایند و خودمان می‌توانیم سیل را جمع کنیم. این حرف‌ها را چه کسانی می‌زنند؟ کسانی که در خانه‌های خود نشسته‌اند و کاری به امداد به سیل‌زدگان ندارند!

سایت اصلاح‌طلب جماران از رسانه‌هایی است که موضوع حضور نیرو‌های حشدالشعبی در ایران را بررسی کرده و برای گفت‌وگو سراغ استاندار خوزستان هم رفته است. شریعتی در این گفت‌وگو می‌گوید: «از آنجا که آب در خوزستان به صورت بطئی (آرام، کند) خارج می‌شود و زمین مسطح است، شهر‌های زیادی درگیر سیل هستند. از این رو ما نیاز به ماشین‌آلات داشته و این موضوع را نیز از قبل اعلام کردیم. از همین رو، برادران عراقی ما یکسری ماشین‌آلات نظیر بیل مکانیکی، کمپرسی و آمبولانس آوردند. آن‌ها حتی بیمارستان صحرایی نیز آورده بودند که به آن‌ها گفتم به بیمارستان صحرایی نیاز نداریم، همچنین گفتم که به این تعداد آمبولانس احتیاج نداریم و بنابراین تعدادی از آن‌ها را برگرداندند. به آن‌ها گفته بودیم که ۳۰ بیل مکانیکی نیاز داریم، اما آن‌ها ۲۰ دستگاه آوردند و منتظر هستیم که ۱۰ دستگاه دیگر نیز بیاورند. آن‌ها همچنین کمپرسی و لودر آوردند تا سیل بند زده و راه‌ها را ایجاد و روستا‌ها را نجات دهند. تنها علت حضور این نیرو‌ها همین موضوع بوده و دلیل دیگری در کار نیست.»

شریعتی در ادامه یک شایعه را هم رد می‌کند: «اخیراً عکسی در فضای مجازی از حضور حشدالشعبی در ستاد مدیریت بحران منتشر شده که مربوط به جلسه مدیریت بحران نیست. برادران عراقی در هیچ‌کدام از جلسات مدیریت بحران چه در استان چه شهرستان‌ها شرکت نکرده‌اند. ما آن شب جلسه ستاد مدیریت استان را در خصوص شهرستان شادگان داشتیم و بعد از اتمام آن، در محل دیگری به نیرو‌های عراقی که برای کمک به استان آمده بودند خوشامد گفتیم.» استاندار خوزستان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود نیرو‌های انسانی عراق به کشور آمدند درحالی که ما کمبود نیروی انسانی نداریم، گفت: «هیچ نیروی انسانی‌ای به کشور نیامده، بلکه مسئولان نیرو‌های عراقی به همراه ماشین‌آلات خود به کشور آمده و تشریف هم بردند. مسلماً راننده بیل مکانیکی از خود این نیرو‌ها بودند. این حرف بسیار درستی است که خود به اندازه کافی نیروی انسانی داریم ولی حشدالشعبی آمد تا به ملت دوست و برادر خود ایران نشان دهد که کمک‌ها دوطرفه است. همانطور که ما در مبارزه با داعش به عراقی‌ها کمک کردیم، آن‌ها نیز زمانی که شهر‌های ما گرفتار سیل شدند، امکانات خود را برای کمک و حمایت از ایران قرار دادند. این کار انسان دوستانه‌ای است که همه باید آن را تشویق و حمایت کنند. بنابراین همانطور که از کشور‌های دیگر حمایت‌کننده خود تشکر کردیم از نیرو‌های مردمی دولت عراق نیز که به ما کمک کردند سپاسگزاریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار