کد خبر: 951922
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه وحدت بین ارتش و سپاه امروز در اوج خود قراردارد گفت : موضوعی که دشمنان را عصبانی کرده است ، وحدت و یکپارچگی ارتش و سپاه است و این دو نیرو همان طوریکه شهید صیاد شیرازی گفته اند ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی هستند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  در رژه سراسری ارتش به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: این عید بزرگ خدمت هموطنان، همشهریان و مردم مسلمان ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم. 

وی با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز یادآور فداکاری‌های ارتشیان در صحنه‌های مختلف نظامی و حضور موثر در بحران‌ها و بلایای طبیعی برای حل مشکلات مردم و مناطق آسیب‌دیده است که این ویژگی‌ها از جمله خصوصیت بارزی است که این نیروی نظامی در کنار دیگر نیروهای نظامی از قبیل سپاه، نیروی انتظامی به نیرویی متعهد، مردمی، مقتدر و ولایت‌مدار تبدیل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: پاسداشت این دلاوری‌های ارتش در مقابل تهدیدات دشمنان و برنامه‌ریزی برای تعالی هر چه بیشتر و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها از جمله اقداماتی است که به مناسبت این روز شایسته انجام گرفته است.

وی با اشاره به نقش ارتش در انقلاب اسلامی و نگاه به تحولات کشور، گفت: در ماه‌های نزدیک به پیروزی انقلاب در سال ۵۷ می‌توان به نقش موثر ارتش و نیروهای انقلابی در کنار مردم و پیوستن به صفوف مبارزان انقلابی اشاره کرد. 

امام جمعه  تبریز خاطرنشان کرد: در آن زمان امام راحل با بصیرت سیاسی خود در خنثی سازی نقشه‌های دشمنان خطاب به ارتشیان فرمودند که ای سربازان غیور که برای وطن و کشور خود فداکاری می‌کنید به پا خیزید و پیوند خود با ملت را استوارتر کرده و کشور خود را از زبونی و ذلت نجات دهید و دست غارتگران را کوتاه کنید و شرف و عزت را برای خود به یادگار بگذراید و سعادت دو دنیای خود را بیمه کنید.

وی ادامه داد: ارتش نیز با لبیک گویی به فرمان امام راحل(ره) همه نقشه‌های دشمنان قدرت نظامی در سرکوب انقلاب را تبدیل به ناامیدی کرد و شور و نشاط و امیدی تازه در صفوف ملت انقلابی ایران اسلامی ایجاد کرد.

آل‌هاشم ابراز کرد: امام راحل(ره) از اقدام انقلابی و همراه شدن ارتش با مردم با عبارت حکیمانه لحظه شادی بندگان خدا و یاس ستمگران یاد کرده و آن را نقطه عطف و افتخارآمیز برای ارتش قلمداد کردند. 

وی با تاکید بر اینکه نیروهای انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از موفقیت‌ها با حضور خود حماسه آفریدند که در پیروزی انقلاب موثر بود، افزود: از آنها می‌توان به خلق حماسه جاوید لویزان و رژه نیروی هوایی و ۱۹ بهمن در محضر امام و شرکت در خنثی کردن کودتا اشاره کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: نقش‌آفرینی ارتش در عرصه نظامی کشور و در عرصه‌های موثر جاودانه و ماندگار شد و به حماسه بی‌بدیل خلق گردید. 

وی یادآور شد: ارتش با حضور در ۸ سال دفاع مقدس توانست علیه حمله ظالمانه دشمنان که در صدد سرنگونی نظام نوپا بود با به کارگیری  سازمان‌های اعم از نیروی هوایی، زمینی و با تدارک و برنامه‌ریزی عملیات و با دانش فرماندهان و پیروزی بسیاری به همراه داشت، آنگونه که حیرت فرماندهان را برانگیخت.  

امام جمعه  تبریز اذعان داشت: ما می‌توانیم با مراجعه به عملیات‌های مختلف به این دلاوری‌ها اشاره کرد که از جمله آنها عملیات مهم نیروی ارتش مانند شمشیر سوزان، بغداد، کمان ۹۹ که خسارات بسیاری را به دشمن وارد کرد، است. 

وی خاطرنشان کرد: عملیات ارتش در آب‌های خلیج فارس و مقابله با تهدیدات دشمنان که از آنها می‌توان به عملیات مروارید به عنوان برجسته‌ترین عملیات نیروی دریایی ارتش اشاره کرد.

آل‌هاشم ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزهای آبی و خاکی پا را فراتر از مرزهای کشور گذاشته و با حضور در آب‌های بین‌المللی و دفاع از مرزها اقتدار خود را به رخ جهانیان کشانده است. 

وی متذکر شد: حضور در بحران‌ها و بلایای طبیعی و حل مشکلات مردم مناطق آسیب دیده از دیگر اقدامات ارتش مقتدرمان ایت به طوریکه  این مراسم را در حالی برگزار می‌کنیم که ارتش کشورمان امسال در کنار برادران فداکار سپاه پاسداران، نیروی انتظامی در حادثه سیل مخرب اخیر کشور ابعاد دیگری از توانایی و کارآیی خود را به نمایش گذاشتند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ارتش با ورود سریع و به موقع و فعالانه حتی جلوتر از ستاد بحران ثابت کرد که علاوه بر انجام ماموریت ذاتی خود از دفاع از تمامیت ارضی کشورمان به وظایف خود به خوبی عمل می‌کند.

وی بیان کرد: قابلیت‌های لازم جهت دفع بحران می‌تواند با استفاده از نیروها حتی به پیشگیری بحران نیز کمک کند به طوریکه ارتش با به کارگیری تجهیزات مدرن به دفاع از جان و مال مردم و کشورمان می‌پردازد.  

امام جمعه  تبریز خاطرنشان کرد: حضور به موقع ارتش و سپاه در سیل ویرانگر، زلزله، بالا آمدن سطح رودخانه، آب گرفتگی معابر، جاده‌ها و خرابی‌ها توانست جان زیادی را نجات دهد. 

وی ادامه داد: برای مثال، ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان زلزله رودبار و منجیل و ارسال بالگردهای هوانیروز کاری کردند کارستان. 

آل‌هاشم بیان کرد: اقدامات و فداکاری‌ها در سیل گلستان، زلزله بم، زلزله ورزقان و اهر توسط  لشکر ۲۱ حمزه، هوانیروز نیز هیچگاه فراموش نمی‌شود.

وی تاکید کرد: جلوه بارز در این اقدامات و تلاش‌ها نشان از وظیفه‌شناسی و ایمان و اعتقاد به ارزش‌‌های بالا انسانی و جایگاه مردمی این نیروی نظامی مقتدر کشور دارد. 

امام جمعه تبریز افزود: این صبقه ارتش به خوبی نشان می‌دهد، که این نیروها در همه صحنه‌ها در کنار مردم است و در همه حال به وظیفه خود  که قابلیت ارتقا دارد در همه جا در اختیار مردم خواهد بود.

وی بیان کرد: آفرین بر ارتش، آفرین بر نیروهای مسلح، آفرین بر سپاه پاسداران که امروز نیروهای مسلح با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در اوج خدمت‌رسانی به کشورمان هستند.

آل‌هاشم ابراز کرد: نیروهای مسلح ما امروز در دل مردم جا دارد و محبوب و مورد اعتماد و تکریم مردم هستند به طوریکه همان گونه که دیروز رهبر معظم انقلاب فرمودند خدمت متواضعانه ارتش به مردم سیل زده نشان از صداقت در شعار ارتش، فدای ملت دارد.

وی اضافه کرد: این وحدت و همدلی، دشمنان ما را عصبانی کرده است چراکه  دلیل یکی از عصبانیت دشمن همین وحدت بین ارتش و سپاه و نیروهای مسلح است. 

‌نماینده ولی فقیه در استان گفت: از خداوند متعال توفیق هر چه بیشتر برای نیروهای مسلح را خواهانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر