کد خبر: 951908
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
مرد فریبکار که با پرسه مقابل دادسرا‌های تهران با معرفی خودش به عنوان معلم، مراجعه کنندگان را فریب داده و با قبول کفالت آن‌ها پول خوبی به جیب می‌زد سرانجام مقابل یکی از قضات دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران دستش رو شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، بسیاری از افراد فریبکار با پرسه مقابل محاکم قضایی افرادی که با معضلات حقوقی مواجه هستند را شناسایی و با معرفی خود با عناوین مختلف از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند. هر چند پلیس و دستگاه قضایی نسبت به هوشیاری مراجعه‌کنندگان همواره هشدار داده است، اما حضور مستمر این افراد حکایت از فراهم بودن زمینه‌های بروز جرم در این حوزه دارد. در پرونده‌ای که با هوشیاری قاضی دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران کشف شده‌است چند روز قبل مرد ۴۰‌ساله‌ای به نام افشار برای کفالت متهمی به شعبه‌۴ دادیاری دادسرای ناحیه‌۳۴ رفت و مدعی شد که معلم دبیرستان است و به دادسرا آمده تا کفیل یکی از بستگانش شود. این مرد گفت: من معلم و در دبیرستانی در شهرستان پاکدشت مشغول به کار هستم. چند روز قبل یکی از بستگان نزدیکم به خانه ما آمد و گفت: پسرش به اتهام سرقت از سوی مأموران بازداشت شده است و در حال حاضر پرونده‌اش در شعبه چهارم دادیاری این دادسرا در حال رسیدگی است. وی گفت: پسرش کمک کارش است و اگر من ضمانت او را در دادسرا بکنم تا زمان دادگاهی آزاد می‌شود. وقتی با اصرار او روبه‌رو شدم تصمیم گرفتم با فیش حقوقی‌ام به دادسرا بیایم و ضمانت او را به عهده بگیرم. پس از حرف‌های مرد جوان که مدعی بود معلم است، دادیار مدرس متوجه شد که این مرد را چند روز قبل در یکی از شعبه‌های دادسرا دیده است که برای کفالت متهم دیگری به شعبه رفته بود و در همان شعبه هم مدعی شده بود که معلم است و برای کفالت متهمی که از بستگان نزدیکش است به دادسرا آمده است. در چنین شرایطی بازپرس به وی مشکوک شد و احتمال داد وی از متهمان کلاهبردار و جاعلی است که در دادسر‌ها مشغول کار چاق‌کنی هستند که پس از شناسایی خانواده‌های متهمان بازداشت شده‌ای که نیاز به ضمانت و کفالت دارند با جعل اسناد و معرفی خودشان به عنوان کارمندان دولتی و گذاشتن مدرک جعلی به عنوان کفالت برای این افراد آن‌ها را فریب داده و اقدام به اخاذی میلیونی می‌کنند. بدین ترتیب بازپرس وی را بازداشت کرد و برای تحقیق در اختیار مأموران قرار داد. در حالی که متهم منکر جرم خود بود تحقیقات مأموران نشان داد وی قبل از مراجعه به شعبه چهارم دادیاری در ۲۱‌شعبه دیگر دادسرای‌های سطح تهران با عنوان معلم ضمانت تعداد زیادی از متهمانی را کرده‌است که نیاز به کفالت و فیش حقوقی داشته‌اند. همچنین مشخص شد این فرد در ازای ضمانت از خانواده‌های متهمان مبلغ‌های میلیونی به عنوان دستمزد گرفته و از آن‌ها کلاهبرداری کرده است. از سوی دیگر مأموران پس از استعلام از آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت دریافتند هیچ معلمی با این نام در آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت مشغول به کار نمی‌باشد و اصلاً وی معلم نیست و این عنوان را جعل کرده است. پس از این مأموران متهم را مورد بازجویی فنی قرار دادند. وی وقتی با مدارک و اسناد روبه‌روشد به جرم خود اقرار کرد.
متهم گفت: کار حرفه‌ای‌ام فتوشاپ است. مدتی قبل در قهوه‌خانه‌ای با متهم سابقه داری که به تازگی از زندان آزاد شده‌بود، آشنا شدم. او علاوه بر سرقت، جاعل حرفه‌ای هم بود که متوجه شدم از طریق جعل اسناد و مدارک پول زیادی بدست آورده است. وسوسه شدم و از او خواستم مرا آموزش بدهد و او قبول کرد. پس از این تصمیم گرفتم با جعل عنوان معلمی در دادسرا متهمانی را که نیاز به کفالت دارند، ضمانت کنم و از آن‌ها پول بگیرم. وی ادامه داد: من از طریق فتوشاپ فیش حقوقی، حکم و کارت شناسایی برای خودم جعل کردم و در ادامه هر روز به بهانه انجام کاری در اطراف دادسرا‌های تهران پرسه می‌زدم و خانواده‌هایی که برای فرزندشان یا بستگانشان نیاز به ضمانت داشتند، شناسایی می‌کردم. من خودم را به این خانواده‌ها به عنوان معلم معرفی می‌کردم و مدعی می‌شدم که با قاضی‌ها رابطه خوبی دارم و می‌توانم ضمانت فرزندان آن‌ها را انجام دهم و در مقابل هم بستگی به مقدار ضمانت از آن‌ها پول می‌گرفتم. معمولاً من ضمانت متهمانی که قاضی برای آن‌ها بین ۱۰ تا ۶۰ میلیون تومان وثیقه در نظر گرفته بود با فیش حقوقی و کارت شناسایی و حکم تقلبی‌ام ضمانت می‌کردم. در این مدت به شعبه‌های زیادی برای ضمانت مراجعه کردم و هیچ یک از آن‌ها متوجه تقلبی بودن مدارکم نشدند تا اینکه بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه‌۳۴ با زیرکی دست مرا رو کرد و گرفتار شدم.
تحقیقات از متهم ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار