کد خبر: 951887
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
دبیر ستاد حقوق بشر:
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به اینکه موج جدیدی از تهاجم حقوق بشری علیه ایران به راه افتاده است، گفت: حقوق بشری که غربی‌ها در مورد آن صحبت می‌کنند می‌تواند یک تروریست را به عنوان فعال حقوق بشر جای بزند.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش میزان، محمد جواد لاریجانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری رسانه ملی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تحریم‌های جدید، هدف و سناریوی اروپایی‌ها برای استفاده ابزاری از حقوق بشر علیه ایران چگونه است، بیان کرد: درباره تحریم‌ها اتفاق جدید نیفتاده و نخواهد افتاد، تحریم‌ها بوده و بر آن نیز تأکید دارند. دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: از نظر سیاسی برخی می‌گویند اروپایی‌ها جوری می‌خواهند بگویند که ما ظاهراً داخل برجام هستیم، در حالی که عملاً نیستند. وی افزود: از سوی دیگر اروپایی‌ها در امر حقوق بشر با ایران، سخت می‌گیرند و برای این کار خود بهانه‌های لازم داشته‌اند. در عین حال آنچه واقعیت است این است که طی دو الی سه هفته اخیر موج جدیدی از تهاجم حقوق بشری علیه ایران به راه افتاده است و هر بار یکی پرچمدار بهانه‌ای است و این بار ظاهراً دولت فرانسه پرچمدار این موج جدید است.
دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: در تحریم‌های کنونی اروپایی‌ها بیشتر تلاش می‌کنند مسئله را پررنگ و از این تحریم‌ها از نظر تبلیغاتی بهره ببرد و حتی زمینه گروکشی وجود دارد؛ یعنی گاهی می‌خواهند بهانه کنند که ما در برجام با شما همکاری نمی‌کنیم و این به دلیل برخی مسائل دیگر است. وی ضمن تأکید بر اینکه آن‌ها برای تخلف در برجام و کلاهبرداری سیاسی که داشته‌اند باید مستمسک‌هایی از جمله حقوق بشر را تهیه کنند، اظهار کرد: از مشکلات موضوعات حقوق بشر در سطح بین‌المللی این است که مورد بازیچه مسائل سیاسی قرار می‌گیرند. لاریجانی در پاسخ به اینکه در روز‌های اخیر شاهد اظهارنظر‌های مختلف درباره پرونده‌های متفاوتی هستیم، آیا سناریوی جدیدی در پیش است، ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند یک پوشه برای زنده کردن نوعی مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران درست کنند و بگویند دامنه مخالفت جمهوری اسلامی فقط مربوط به بیرون نیست و در داخل کشور هم زمینه داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار