کد خبر: 951886
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
رسول سنایی‌راد
اقدام خصمانه و احمقانه رئیس‌جمهور امریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران به لیست سازمان‌های تروریستی، این سؤال را مطرح می‌کند که مگر سپاه چه کرده که موجب واکنش عصبی و کینه‌توزانه امثال ترامپ و تیم ضدایرانی همراه او گردیده است. کدام عملکرد و اقدام سپاه موجب شده تا تنها سران کودک‌کش و جانی کشور هایی، چون رژیم اشغالگر قدس، عربستان و بحرین به تأیید تصمیم ترامپ بپردازند.
در پاسخ به این سؤال باید به کارکرد‌ها و عملکرد‌های سپاه در سطوح و ابعاد مختلف نظر انداخت.
الف- در سطح داخلی سپاه نه تنها در مقابل گروهک‌های ضدانقلابی و جدایی‌طلب ایستاده و مانع از تحقق ادعای شاه مخلوع پهلوی شده که مدعی بود با سقوط آن رژیم منحوس، ایران ایرانستان خواهد شد، بلکه داغ جدایی بخش‌هایی از خاک ایران را بر دل صدام بعثی نیز گذاشت و این مدال را از دست مراد خویش حضرت امام خمینی دریافت کرد که در توصیف سپاه فرمود: «اگر سپاه نبود کشور هم نبود.»
بعد از جنگ هم سپاه نه تنها با حضور در عرصه سازندگی، تحریم‌های ظالمانه امریکا و متحدانش را برای فشار بر مردم خنثی کرد، بلکه با اقدامات عمرانی کلان به پیشرفت کشور کمک شایان توجهی کرده و سازندگی و خدمات‌رسانی سپاه از سطح روستا تا کلانشهر‌ها فراگیر و ساخت سد و جاده تا پالایشگاه‌های گازی، پرچم پرافتخار استقلال را به اهتزاز درآورده است.
در عرصه امنیتی نیز سپاه از حفظ شخصیت‌ها تا ناوگان هوایی و اماکن راهبردی کشور را عهده‌دار بوده و ده‌ها طرح ضدامنیتی، آشوب و خرابکاری را خنثی و با به دام انداختن جاسوسان حرفه‌ای ضربات مهلکی به اربابان آن‌ها وارد کرده که تنها در یک مورد امریکایی‌ها برای رهاندن یکی از آن‌ها حاضر به پرداخت ۷/۱ میلیارد دلار بوده‌اند.
طبیعی است اقداماتی که موجب تقویت استقلال و اقتدار ایران بوده، اجازه بازگشت مجدد سیطره امریکا و تبدیل ایران به کشوری پیرو و متحد امریکا را ندهد موجب عصبانیت سران استکباری کاخ سفید می‌شود، به‌ویژه اینکه سپاه با ایفای نقش در عرصه‌های دفاعی، پایه اصلی بازدارندگی نظامی بوده و مزیت قدرت‌هایی، چون امریکا را برای حل و فصل موضوعات از راه به‌کاری‌گیری قدرت نظامی، خنثی کرده و اعتبار آنان را مخدوش می‌سازد.
ب- در سطح منطقه‌ای نه‌تن‌ها سپاه کشور ایران را مقتدرانه در برابر انواع توطئه‌ها و فتنه‌ها نگهبانی کرده بلکه الهام‌بخش مقاومت در سطح منطقه بوده که؛ ۱- اجازه توسعه‌طلبی بیشتر و دست‌اندازی رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اسلامی برای تحقق آرزوی نیل تا فرات را سلب کرده است. ۲- جنگ نیابتی اربابان تروریست‌های تکفیری را خنثی و اجازه شکل‌گیری تروریسم دولتی دیگری از جنس صهیونیست‌های غاصب فلسطین را به داعش نداده است. ۳- با دفاع از حاکمیت سرزمین‌های کشور‌های سوریه و عراق و حمایت از مقاومت در لبنان امکان تجزیه این کشور‌ها را از تروریست‌های داعشی و صهیونیستی سلب و مانع تحقق ایده خاورمیانه جدید شده است.
ج- در سطح بین‌المللی الهام‌بخش گفتمان ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه غرب و مروج پیام عزت و استقلال بوده و به بشریت خسته از ظلم و تبعیض و برده‌داری مدرن لیبرال- سرمایه‌داری نوید امکان مبارزه و رهایی داده است. از این رو نه‌تن‌ها در غرب آسیا، بلکه در آفریقای خسته از ظلم استعمارگران غربی و امریکای لاتین تشنه عدالت و استقلال برانگیزاننده مبارزه و ایستادگی بوده است.
از این رو کاخ سفید که رؤیای بازگرداندن ایران به دوران گذشته قبل از انقلاب و تبدیل آن به یک کشور متحد و پیرو و تبدیل غرب آسیا به مزرعه بزرگ گاو شیری و اعمال سلطه بلامنازع بر جهان تک‌قطبی را دارد، این نهاد انقلابی را یک مانع و قدرت الهام‌بخش مقاومت و پایه اقتدار کشور ایران یافته و با عصبانیت از این موقعیت و کارکرد‌های سپاه به خصمانه‌ترین شکل ممکن واکنش نشان می‌دهد. سران کاخ سفید به زعم خود برای ایجاد هراس از سپاه و بی‌اعتبارسازی آن به بزرگ‌ترین قهرمان مبارزه با تروریسم انگ تروریستی زده و با فرافکنی و تعمیم ویژگی‌های ذاتی امریکای جنایتکار به سپاه، این نهاد مردمی دارای سابقه روشن مبارزه با تروریسم را سازمانی تروریستی نامیده‌اند.
راز این واکنش احمقانه و تصمیم شتابزده و هیستریک کاخ سفید را باید در موقعیت معتبر و اقتدار سپاه از یک‌سو و موقعیت متزلزل و روبه افول امریکا دانست که بخشی از این افول را ناشی از رویکرد‌ها و عملکرد‌های سپاه در سطوح و عرصه‌های مختلف می‌داند. اما غافل از اینکه دنیای امروز دنیای بیداری است و مجالی برای این‌گونه اقدامات ظالمانه باقی نگذاشته و لازم است عقلای امریکایی تا قبل از اینکه دیر شود، برای تغییر در رویه‌های زورگویانه اقدامات عاجل به عمل آورند. گرچه ابعاد بحران حاکم بر امریکای امروز به آن میزان است که اجازه تغییر و اصلاح را سلب کرده و تنها هراس ناشی از آن، سرعت افول و فروپاشی را تندتر کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار