کد خبر: 951879
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
برنامه‌های سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد
رئیس سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری این رویداد فرهنگی ضمن تأکید بر اینکه فرهنگ بهترین حوزه وصل میان کشورهاست، گفت: با توجه به تحریم ظالمانه امریکا و مسائلی که در مسئله ارز به وجود آمد، این رویداد فرهنگی فرصتی است برای اقتصاد نشر.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محسن جوادی در ادامه با اشاره به سیل اخیر در استان‌های مختلف ایران، گفت: ما هر ساله شاهد حضور دانشجویانی از این استان‌ها بودیم که امیدوارم این رخداد مسئله‌ای برای حضور این دانشجویان ایجاد نکند و آن‌ها بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند. از طرف دیگر برنامه‌های مختلفی برای سیل‌زدگان داریم تا در مسیر برگشت به آرامش و آسایش این مناطق گام برداریم. کتاب از دیرباز نماد شکوه فرهنگ بوده است. نمایشگاه نیز استمرار این شکوه تاریخی است. برنامه‌های مختلفی را برای پاسداشت کتاب داریم.
معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف در برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: از زمانی که مصلای تهران به عنوان محل برگزاری نمایشگاه انتخاب شد، مسئولان مصلا همکاری بسیاری با ما داشتند. اتحادیه ناشران و کتابفروشان نیز در برگزاری این رویداد فرهنگی، همکاری بسیاری با ما داشت. امسال چین به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه شرکت خواهد کرد. حضور چین به عنوان مهمان ویژه نشان داد برخلاف کسانی که فکر می‌کردند به دلیل تحریم‌ها ارتباط ما با کشور‌های دیگر قطع خواهد شد، امسال ۲ هزارو ۳۹۸ ناشر داخلی و همچنین ۸۰۰ ناشر خارجی آثار خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد. در ادامه این نشست، قادر آشنا قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان اینکه ۳۰ کشور مهمان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند، گفت: برنامه‌های مخلتف فرهنگی را برای نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم که اولین موضوع توجه به نشر است. دومین مسئله درباره موضع‌گیری اخیر امریکا برای تروریست خواندن سپاه است که به لحاظ حقوقی این مسئله را بررسی خواهیم کرد. محور مقاومت و سیل از موضوعات محوری دیگری هستند که در نمایشگاه برنامه‌هایی برای آن‌ها خواهیم داشت. اهتمام جدی ما بر صرفه‌جویی هزینه‌های نمایشگاه کتاب است، البته به گونه‌ای که به محتوای اصلی نمایشگاه کتاب آسیب نزند، سپس ایوب دهقانکار رئیس شورای نظارت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از حضور استارتاپ‌های فرهنگی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: همچنین برنامه‌هایی را در راستای منویات مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب خواهیم داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار