کد خبر: 951833
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
به درخواست استاندار اردبیل؛
استاندار اردبیل گفت: با دستور وزیر نفت و موافقت مدیرعامل شرکت ملی گاز کشور، ایجاد خط دوم انتقال گاز استان تصویب شد و وارد مرحله اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام جو در دیدار با مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین و مناطق آزاد تجاری صنعتی استان، احداث 3 هزار و 500 هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان و برنامه‌های اشتغال اردبیل ایجاب می‌کرد که خط دوم انتقال گاز استان قطعی و وارد فاز عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی به ویژه شهرک‌های گلخانه‌ای استان ۲۵ هزار نفر هدفگذاری شده است که شمال استان با دارا بودن شرایط ایده‌آل از قبیل آب فراوان و  زمین حاصلخیز مستعد اجرای طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای است.

استاندار اردبیل ادامه داد: مجتمع گلخانه‌‌ای در منطقه مغان به مساحت 2 هزار و 500 هکتار در حال احداث است و با نهایی شدن تامین گاز مورد نیاز که طی قرارداد مابین سرمایه‌گذاران این بخش با شرکت ملی گاز کشور انجام می‌گیرد شاهد تحول عظیم تولید گلخانه‌ای و اشتغال جوانان استان خواهیم بود‌.

بهنامجو از حمایت‌های معاون وزیر و مدیرعامل گاز کشور در راستای حل مشکلات پتروشیمی استان قدردانی کرد.

وی از اعلام آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد نیروگاه‌های حرارتی در استان خبر داد و گفت: در صورت تامین گاز مورد نیاز سرمایه‌گذاران این بخش نیز جذب می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران نیز برای تامین گاز مورد نیاز طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال و احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان قول مساعد داد.

وی بیان کرد: با استقبال از برنامه‌ریزی‌های استان در راستای رونق تولید و اشتغال از هم اکنون آمادگی داریم گاز مورد نیاز مجتمع‌های گلخانه‌ای را به صورت فاز به فاز و با پیشرفت فیزیکی طرح‌های سرمایه‌گذاری تامین کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر