کد خبر: 951832
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
اقدام عجیب و خلاف اخلاق در جشنواره جهانی فیلم فجر
شاید برای اولین بار باشد که تقسیم خبرنگاران به دریافت یک پرس غذا یا عدم دریافت غذا در یک رویداد بزرگ جهانی برای کشورمان رقم می‌خورد و بابت این نوآوری باید به مسئولین جشنواره تبریک گفت!
سرویس فرهنگ و هنر جوان آ‌نلاین - حامد طبیعت پور: جشنواره جهانی فیلم فجر از امروز ۲۹ فروردین ماه کار خود را در تهران آغاز میکند. جشنواره امسال با حضور ۳۰۰ نفر از هنرمندان ۷۰ کشور خارجی برگزار می‌شود و فیلم‌های روز جهان به نمایش گذاشته خواهد شد.

جشنواره‌ای که برخی آن را به‌دلیل وجود آثار مطرح سینمای جهان، برای کشورمان حائز اهمیت میدادند و مسؤلان جشنواره بار‌ها بر اهمیت این رویداد فرهنگی تاکید کرده‌اند و از تمهیدات و تصمیمات اخذ شده برای هرچه با شکوه برگزار شدن جشنواره سخن گفته‌اند.

اما در همین ابتدای کار درحالیکه هنوز زنگ آغاز به‌کار جشنواره نواخته نشده، مسئول روابط عمومی جشنواره جهانی فجر در یک تبعیضی آشکار در میان خبرنگارانی که به پوشش اخبار جشنواره جهانی فجر مشغول هستند و دادن کارت‌های باغذا و بی‌غذا به خبرنگاران، اولین حاشیه جدی جشنواره جهانی فجر را رقم زد.

درواقع شاید برای اولین بار باشد که تقسیم خبرنگاران به دریافت یک پرس غذا یا عدم دریافت غذا در یک رویداد بزرگ جهانی برای کشورمان رقم می‌خورد و بابت این نوآوری باید به مسئولین جشنواره تبریک گفت!

مشخص نیست وقتی میلیارد‌ها تومان هزینه برگزاری جشنواره‌ای با ابعاد جهانی می‌شود چرا این چنین رفتار‌های غیرحرفه‌ای رخ می‌دهد؟ اگر محدودیت بودجه مطرح است خب اصلا چنین چشنواره پرخرجی را برگزار نکنید و اگر هم بودجه کم است، از دستمزد مدیران کم کنید! آیا چاره مدیریت بودجه بی حرمتی به خبرنگاران است؟

درواقع بهتر بود همچون دوره گذشته جشنواره، برای خبرنگاران غذایی در نظر گرفته نمی‌شد و قطعا خبرنگاران نیز نیازی به وعده غذایی متولیان جشنواره ندارند، اما اینکه با خط کشی بین خبرنگاران مدعو، به عده‌ای غذا اختصاص دهیم و عده‌ای دیگر را که صلاح نمی‌دانیم به آن‌ها غذا ندهیم اقدامی بسیار ناشایست و دور از شأن خبرنگار است.

خبرنگاران چشم به یک وعده غذای جشنواره ندارند و امیدواریم هرچه زودتر جناب میرکریمی بعنوان دبیر جشنواره جهانی فحر با عذرخواهی از تمامی خبرنگاران و برخورد با خاطیان، این افتضاح را جمع کند، اما بهرحال اقدام خلاف اخلاق مسئولان جشنواره قطعا در ذهن اهالی رسانه باقی خواهد ماند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
... یا به هیچکس غذا نمیدادی یا به همه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
من خبرنگارنیستم اما به نظرم بسیار و بیش از اینکه برای خبرنگاران بی حرمتی باشه برای میزبان بسیار زشته
خصوصا و خصوصا که الان دراستانهای سیل زده و بحرانی برای هرنفرجمعیت چندین پرس غذا می کن پیدامی شه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
حساسیت ایجاد می کنه این حرکت. احتمالا دربخشهای دیگه این رویداد اسراف باشد. چون هرجا تفریط داریم یقینا درکنارش تفریط هم هست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار