کد خبر: 951829
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال با بهره برداری از طرح های آبیاری مدرن 10 هزار شغل جدید در بخش کشاورزی در استان اردبیل ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد درنشست با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان اشتغال آفرینی با بهره برداری از سه طرح مهم آبیاری مدرن در 45 هزار هکتار از اراضی دیم استان در سال جاری محقق می شود.

وی افزود: با افزوده شدن این میزان سطح کشت آبی به اراضی کشاورزی و با بهره برداری از شیوه های نوین کشت محصولات در اراضی مجهز به سامانه های آبیاری مدرن، تحول بزرگی در عرصه کشاورزی استان اردبیل اتفاق می افتد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: اضافه شدن این میزان سطح کشت آبی به مجموع اراضی مجهز به سامانه های آبیاری مدرن استان اردبیل موجب افزایش بیش از یک میلیون تنی میزان تولید محصولات کشاورزی در استان است.

نیکشاد ادامه داد: طرح آبیاری شبکه پایاب سد خدا آفرین در دشت مغان در 36 هزار و 700 هکتار در دست اجراست و بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بزودی با حضور مقامات کشوری بهره برداری می شود.

وی افزود: این طرح در چهار ناحیه عمرانی و در اراضی ملی در دست اجراست و تاکنون پنج هزار و 200 هکتار از این اراضی از طریق کمیسیون کشاورزی و هیات هفت نفره واگذاری به شرکت های تعاونی تولیدی کشاورزی و واجدان شرایط واگذار شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در این اراضی واگذار شده، کشت پاییزه غلات انجام شده و در قسمتی از این اراضی نیز باغات مدرن با آبیاری قطره ای و مدرن احداث شده است.

نیکشاد اضافه کرد: علاوه بر این سامانه آبیاری نوین در 2 ناحیه عمرانی دیگر استان در پایاب سد احمدبیگلو در مشگین شهر بیش از 2 هزار هکتار و در منطقه قشلاق فتحعلی مغان نیز به مساحت سه هزار و 600 هکتار احداث شده و آماده بهره برداری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر