کد خبر: 951800
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
«اومانیته» که یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های فرانسوی است اخیراً اعلام ورشکستگی کرده است. تیراژ این روزنامه در زمان اعلام ورشکستگی به کمتر از ۳۳ هزار نسخه در روز رسید.
سرویس جامعه جوان‌آنلاین: «اومانیته» که یکی از روزنامه‌های قدیمی فرانسه است و زمانی ارگان رسمی حزب کمونیست این کشور بود، به دلیل مشکلات مالی و عدم توان پرداخت حقوق پرسنل خود ابتدا از مردم درخواست کمک کرد.

این روزنامه که در سال ۱۹۰۴ توسط ژان ژورس یکی از شخصیت‌های معروف ادبی و چپ فرانسه راه اندازی شد، از مردم به ویژه خوانندگان خود خواست تا برای حمایت مالی از این روزنامه در مقابله با مشکلات جدی که با آن‌ها روبروست، بسیج شوند.

مسئولان این روزنامه همچنین در نظر داشتند در ۲۲ فوریه در پاریس یک تجمع در حمایت از این روزنامه برگزار کنند. پاتریک لو هیاریک، مدیر مسئول این روزنامه معتقد است که باید برای حفظ اومانیته که دارای اهمیت تاریخی در سیمای رسانه‌ای فرانسه است، اقدامی جدی صورت گیرد.

این روزنامه طی هفته‌های پیش رسماً عدم توانایی خود را به دادگاه اعلام کرد که این آغاز مرحله ورشکستگی است که متعاقب آن احتمال واگذاری آن بیش از پیش جدی می‌شود. هم اکنون ۲۰۰ نفر در این روزنامه در بخش‌های مختلف به کار مشغول می‌باشند. این روزنامه که دست کم ۵۰ هزار نسخه در روز فروش داشت طی سال ۲۰۱۷ الی ۲۰۱۸ با کاهش فروش روبه‌رو شد و هم اکنون تیراژ آن به ۳۲ هزار و ۷۰۰ نسخه تنزل یافته است.

نهایتاً، به نوشته هفته نامه ماریان، روزنامه اومانیته که پیشتر اخباری در مورد وضعیت بد اقتصادی آن منتشر شده بود، اعلام ناتوانی از پرداخت حقوق کارکنان و دیون خود کرد و بدین ترتیب رسماً اورشکستگی خود را اعلام داشت. با این وضعیت دادگاه تجاری «بوبینی» در حومه پاریس برای رسیدگی به این موضوع کار خود را آغاز کرده و قرار است در هفتم فوریه رأی نهایی خود را دربارۀ وضعیت آن صادر کند.

مدت‌هاست تیراژ روزنامه از ٣۵۰ هزار نسخه به کمتر از ٣٣ هزار نسخه در روز رسیده است و این امر تأثیر بسیاری در درآمد‌های این روزنامه داشته است. منطقاً در چنین وضعیتی دادگاه با انتصاب دو بازرس تا ۶ ماه وضعیت مالی این روزنامه را مورد بررسی قرار خواهد داد و نسبت به پیشنهاداتی که از سوی خریداران این مؤسسه دریافت می‌کند، تصمیم گیری خواهد کرد. مسئولان این روزنامه تاکنون دو بار اقدام به ترتیب برنامه‌ای برای جمع آوری کمک و نجات این روزنامه کرده‌اند.

پیشتر نیز روزنامه‌های دیگری مانند «لاتریبون»، «لومتن دو پاری» و حتی روزنامۀ بزرگی نظیر فرانس‌سوآر مجبور به تعطیلی شدند. یادآور می‌شود که از سال ۲۰۰۹ به این سو مطبوعات فرانسه یک سوم کارکنان خود را از دست داده‌اند و این افول بی وقفه دلایل متعدد دارد که بی اعتباری روزنامه‌ها و نشریات در افکار عمومی، تغییر عادات به ویژه عادت روزنامه خوانی و رواج شبکه‌های خبری اینترنتی و بالاخره فرسودگی نظام چاپ و توزیع در فرانسه از آن جمله است.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
.....اصلش بدلیل اینترنت وامکان خواندن همه اخبار ونظرات از طریق آنست.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار