کد خبر: 951780
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری
اعتبارات حوزه ورزش و جوانان استان، در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان با تخصیص ۸۰ درصدی بود که در سال جاری دو برابر شده است.
طهمورث الیاسی بختیاری 27 فروردین‌ماه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اظهار کرد: میانگین فضای ورزشی سرپوشیده در شهرستان کیار نسبت به استان بالاتر است، به طوری که به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، 209 مترمربع فضای ورزشی سرپوشیده وجود دارد که باید در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد. 
وی از بهره‌برداری دو خانه جوان در سال جاری در استان خبر داد. 
الیاسی گفت: اعتبارات حوزه ورزش و جوانان استان، در سال گذشته 12 میلیارد تومان با تخصیص 80 درصدی بود که در سال جاری دو برابر شده است. 
وی با اشاره به هفت پروژه نیمه تمام در این حوزه در شهرستان کیار، تصریح کرد: لازم است برنامه‌ریزی برای اتمام آن‌ها صورت گیرد زیرا اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها حدود سه میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که لازم است از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرد و در صورت استقبال تشکل‌ها یا هیئت‌های ورزشی از پروژه‌ها، واگذاری انجام می‌شود. 
در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استاندار بیان کرد: لازم است آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه که در میان جوانان وجود دارد از سوی معاون امور جوانان این اداره کل احصا شود و در دستور کار قرار گیرد. 
در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: چهارمحال و بختیاری جزء پنج استان نخست کشور در برگزاری جلسات ساماندهی امور جوانان بوده است، همچنین کسب رتبه چهارم در میان استان‌های کشور در توسعه کمی و کیفی تشکل‌ها، سومین استان کشور در برگزاری دوره‌های آموزشی ازدواج، جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات اشتغالزایی و جذب اعتبارات عمرانی و قرار گرفتن و شناخته شدن استان در احداث خانه جوان در شهرهای شهرکرد و لردگان از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است. 
کریمی به طرح «چهارمحال و بختیاری اردوبام تیم‌های ملی»، طرح سرباز معلم در قالب تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی استان و اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار برای طرح‌های اشتغالزایی به صورت بلاعوض اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 30 درصد طرح سرباز معلم اجرا شده است. 
در ادامه معاون  فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‌بینی 200 برنامه در هفته جوان، تصریح کرد: برنامه‌های هفته جوان از روز گذشته آغاز شده است که طبق تاکیدات وزیر ورزش و جوانان و معاون، رویکرد برنامه‌های این هفته با محوریت سیل‌زدگان است. 
شیروانی نواخته شدن زنگ هفته جوان برای نخستین بار در کشور در چهارمحال و بختیاری، برگزاری جشن هفته جوان به همراه گلریزان و کمک به سیل‌زدگان در سطح شهرستان‌ها، نشست جوانان با مسئولان استانی و شهرستانی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده جوان‌ترین شهید استان و برگزاری همایش‌ها ویژه جوانان را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برشمرد. 
در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به عضویت 22 هزار عضو جوان و فعال در سازمان جوانان، بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی‌، 24 پست ثابت و سیار در اختیار جوانان قرار داشت و یک هزار و 572 نفر روز از جوانان از فعالیت‌های حوزه جوانان بهره‌مند و استفاده کردند. 
سید احمد مرتضوی‌فرد در ادامه گفت: شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر در تمامی بانک‌ها آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی تمامی افراد جامعه است. 
وی ادامه داد: کمک‌های غیر نقدی براساس نیاز مناطق سیل‌زده اعلام می‌شود که امروز بار 20 تنی به سمت خوزستان ارسال شد، همچنین به مناطق سیل‌زده از سوی جمعیت هلال احمر استان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کمک شده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر