کد خبر: 951778
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان امشب به پایان می‌رسد
تکلیف دو تیم صعود‌کننده به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب مشخص می‌شود. مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها امشب به پایان می‌رسد. پورتو در عین ناامیدی برای گرفتن انتقام باخت بازی رفت به مصاف لیورپول می‌رود و منچسترسیتی هم با همین حس و حال با تاتنهام بازی می‌کند.
شیوا نوروزی

سرویس ورزشی جوان آنلاین:

امید‌های پپ
آبی‌های منچستر برای رسیدن به آرزو‌های بزرگ دیگر فرصت اشتباه ندارند. هواداران من‌سیتی بعد از صعود به یک‌چهارم نهایی تصور می‌کردند به سادگی از سد تاتنهام می‌گذرند و به مسیر خود در راه رسیدن به جام قهرمانی ادامه می‌دهند، اما برد یک بر صفر اسپرزها، آرزو‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد. تنها راه باقی مانده برای تیم گواردیولا این است که امشب در خانه و در مقابل هواداران از خجالت تاتنهام دربیاید و جشن صعود بگیرد. سیتیزن‌ها در لیگ جزیره نیز همچنان در کورس قهرمانی هستند و از صدرنشین فقط دو امتیاز کمتر دارند. به همین خاطر است که پپ اصلاً دوست ندارد تیمش در این شرایط از گردونه لیگ قهرمانان حذف شود. ضمن اینکه سیتی در جام حذفی نیز حضور دارد و فاتح جام اتحادیه هم شده است. میزبان با برد پرگلی که مقابل کریستال پالاس کسب کرد با روحیه خوبی به استقبال تاتنهام می‌رود. از بین مهاجمان این تیم آگرو و استرلینگ همچنان گلزنان اصلی تیم هستند. البته سرخیو آگرو اگر آن پنالتی را در بازی رفت از دست نداده بود، احتمالاً تاتنهام موفق به شکست سیتی نمی‌شد. رحیم استرلینگ نیز همین چند روز پیش دو گل به کریستال پالاس زد تا ثابت کند سیتی افت نکرده است: «ما با قدرت در حال پیش رفتن هستیم تا فصل را به خوبی به پایان برسانیم. تمام تلاش خودم را برای موفقیت تیم به کار می‌گیرم و در تمرینات خیلی کار می‌کنم تا بتوانم در بازی‌های مهم برای تیمم گلزنی کنم.»
گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی هم مثل شاگردش به بازی امشب امیدوار است: «اگر از من بپرسید که چه اتفاقی خواهد افتاد، به نظر من ما به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان می‌رویم. این همان چیزی است که من پس از بازی رفت نیز احساس می‌کردم. شاید نظرم اشتباه باشد، اما حس می‌کنم که ما در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حضور خواهیم داشت. فوتبال یک پروسه بی‌پایان است که گاهی اوقات شما یک قدم رو به جلو برمی‌دارید و گاهی نیز به عقب برمی‌گردید. البته شرایط در لیگ قهرمانان دشوارتر است، اما با توجه به رویکردی که تا به حال داشته‌ایم تا اینجا رسیده‌ایم. ما در دیدار مرحله گروهی برابر لیون خوب بازی نکردیم و مغلوب شدیم، اما در پایان توانستیم به دور حذفی صعود کنیم.»
این نبرد تمام انگلیسی در شرایطی انجام می‌شود که تاتنهام مجبور است به بازی بدون هری کین عادت کند. ستاره این تیم در بازی رفت با سیتی مصدوم شد و با توجه به آسیب قوزک پا، کین تا آخر فصل نمی‌تواند برای سفیدپوشان به میدان برود. البته او همچنان با ۱۷ گل زده بهترین گلزن تاتنهام است، اما به هر حال پوچتینو دیگر نمی‌تواند روی کاپیتان تیمش تا آخر فصل حساب کند. در حال حاضر برتری یک بر صفر بازی رفت امتیاز بزرگی برای تاتنهام محسوب می‌شود و آن‌ها با اعتماد به نفس بیشتری در زمین سیتی به میدان می‌روند. دله آلی دیگر بازیکن کلیدی این تیم هم به دلیل آسیب‌دیدگی بعید است به این بازی برسد. تاتنهام سه بازی آخر خود را با پیروزی به پایان رسانده و از آنجا که شانسی برای قهرمانی در جزیره ندار‌د، بقا در لیگ قهرمانان هدف اصلی این روز‌های آن‌ها محسوب می‌شود.

شانس کم پورتو
پورتو که پذیرای لیورپول است باید این واقعیت را بپذیرد که کفه ترازو به نفع تیم انگلیسی سنگینی می‌کند. قرمز‌ها در همان بازی رفت دو گل به تیم پرتغالی زدند تا خیالشان تا حدود زیادی از بابت صعود راحت شود. تیم یورگن کلوپ سه روز پیش در یک بازی سرنوشت‌ساز چلسی را مغلوب کرد تا جایگاهش در صدر جدول جزیره مستحکم‌تر از قبل شود. بیش از سه ماه از آخرین باخت لیورپول می‌گذرد و جالب‌تر اینکه محمد صلاح (۱۹ گل) و سادیو مانه (۱۸ گل) مهاجمان اصلی تیم برای گلزنی رقابت تنگاتنگی دارند. با این اوصاف پورتو امشب در خانه کار بسیار سختی در پیش دارد و علاوه بر مهار مهاجمان خطرناک باید راهی برای باز کردن دروازه لیورپول پیدا کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار