کد خبر: 951777
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
استارت استقلال برای صعود یک پله‌ای
هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر در حالی عصر امروز با مصاف ذوب‌آهن- پرسپولیس و همچنین رویارویی استقلال با ماشین‌سازی تبریز استارت می‌خورد که حساسیت در هفته‌های پایانی و حاشیه امنی که صدرنشین لیگ در هفته گذشته برای خود ایجاد کرده به اوج خود رسیده است.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرسپولیس هفته گذشته با کسب یک پیروزی پرگل برابر سایپا توانست فاصله خود با تیم دوم جدول (تراکتور) را به پنج امتیاز برساند و حاشیه امنی برای خود ایجاد کند. با وجود این، یاران برانکو برای هت‌تریک قهرمانی هنوز پنج خان سخت دیگر در پیش دارند که اولین خان آن رویارویی با ذوب‌آهن در اصفهان است. تیمی که اگرچه میانه‌های جدول را در اختیار دارد و این فصل روند پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته، اما در لیگ قهرمانان آسیا چهره‌ای متفاوت از خود به نمایش گذاشت و با کسب دو برد و یک تساوی، توانست صدرنشین گروه A. شود. همین موفقیت کافی بود تا یاران منصوریان هفته گذشته را با پیروزی پشت سر بگذارند و در شرایطی ایده‌آل برابر مدعی عنوان قهرمانی لیگ صف‌آرایی کنند. گذشتن از سد پرسپولیس، نه فقط انگیزه‌های ذوب را چند برابر می‌کند که این تیم را به رده هفتم جدول نیز می‌رساند. با وجود این، گرفتن امتیاز از پرسپولیس مدعی کار چندان آسانی نیست، حتی در اصفهان. این را هفته گذشته دایی که تیمش خیلی زود هم به گل رسیده بود، تجربه کرده است. برانکو برای قهرمانی می‌جنگد، اگرچه هنوز ترکیب او ناخالصی‌هایی، چون بودیمیر دارد، اما او شاگردانش را برای هت‌تریک در قهرمانی روانه میدان خواهد کرد، خصوصاً حالا و بعد از صحبت‌های یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه. پروفسور که در این‌گونه مواقع سکوت اختیار می‌کند، بیش از قبل درصدد به رخ کشیدن توانایی‌های خود است. شاید این از بدشانسی ذوبی‌ها باشد که در این مقطع به پرسپولیس خورده‌اند. پرسپولیسی که کادر فنی آن باید یک‌بار دیگر ثابت کند که سهم پررنگی در موفقیت‌های تیمش داشته، انگیزه‌ای که می‌تواند جذابیت‌های این بازی حساس و مهم را به اوج خود برساند. دیداری که برای برانکو حساسیت‌های خاصی دارد. برانکو با وجود موفقیت‌های زیادی که با پرسپولیس به دست آورده، هنوز موفق به شکست ذوب‌آهن در اصفهان نشده است. البته در بازی رفت پرسپولیس با گل شجاع به برتری دست یافت، اما آن بازی در تهران برگزار شد و سرمربی تیم هم نمازی بود. حالا پرسپولیس با تیمی متفاوت و کادری متفاوت‌تر در اصفهان باید بجنگد. با منصوریانی که یک‌بار با نفت تهران مانع از قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر شد، حالا باید دید که یک بار دیگر می‌تواند مانع تیم برانکو شود یا نه.

استقلال و نگاه به رده دوم
با وجود فاصله هفت امتیازی با صدر جدول، استقلال هنوز هم به قهرمانی امیدوار است و پیروزی در بازی امروز با ماشین‌سازی این امیدواری را بیشتر می‌کند، خصوصاً که مسیر آبی‌پوشان پایتخت برخلاف حریف دیرینه خود، هموارتر است. استقلال تنها پنج بازی فرصت دارد تا خود را به جام این فصل از رقابت‌ها برساند. کاری که با وجود مدعیانی، چون پرسپولیس، تراکتور و سپاهان چندان آسان به نظر نمی‌رسد. البته این آخری را استقلال همین هفته پیش در اصفهان شکست داد، شکستی که شادی زایدالوصفی برای آبی‌پوشان به دنبال داشت، تا جایی که قلعه‌نویی به آن واکنش نشان داد. سرمربی سپاهان که به شدت از شکست تیمش برابر استقلال ناراحت بود، بعد از خوشحالی آبی‌پوشان پایتخت در اصفهان با کنایه گفت که استقلالی‌ها چنان شادی کردند که گویی قهرمان شده‌اند. این کنایه البته از سوی شفر بی‌جواب نماند. مرد آلمانی نیمکت آبی‌پوشان درست در روز‌هایی که تیمش را برای مصاف خانگی با ماشین‌سازی تبریز مهیا می‌کرد از دادن پاسخ به همتای خود روی نیمکت سپاهان عقب نماند و در جواب قلعه‌نویی گفت که ببخشید نمی‌توانیم بابت برد سپاهان گریه کنیم!
شفر نشان داد که از قلعه‌نویی نمی‌خورد؛ نه در زمین بازی و نه در حرف، اما بدون شک اگر او در پی رسیدن به جام این فصل از رقابت‌های لیگ برتر است، باید به جای دادن پاسخ کنایه‌های مربیان بازنده، تمرکزش را روی بازی‌های پیش‌رو بگذارد، خصوصاً که بعد از بازی با پرسپولیس تیم او به واسطه رحمتی تحت فشار قرار گرفته و با انتقاد‌های بسیاری مواجه شده است، به طوری که قبل از بازی با ماشین‌سازی، شفر به وضوح از کاپیتان تیمش دفاع کرد تا حاشیه‌های استقلال را جمع و جور و تیمش را آماده مصاف با ماشین‌سازی کند. تیمی از میانه‌های پایین جدول که به همراه نفتی‌های آبادان با ۱۵ تساوی، رکورددار کسب مساوی در لیگ برتر است. این تیم روی کاغذ حریف سرسختی برای یاران شفر نیست، به شرط آنکه غیبت احتمالی هفت بازیکن استقلال در این دیدار برای آبی‌پوشان دردسرساز نشود. روزبه چشمی مدافع میانی و ملی‌پوش آبی‌پوشان، اللهیار صیادمنش مهاجم جوان این تیم، طارق همام هافبک عراقی استقلال، وریا غفوری، محسن کریمی وینگر سرعتی تیم شفر و مهدی رحمتی که بعد از دربی گفته شد به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه گردن نمی‌تواند بازی کند، به خاطر آنکه به تازگی از کمند مصدومیت رها شده‌اند، وضعیت‌شان برای بازی با ماشین‌سازان مبهم است. باید دید شفر در این دیدار فرصتی به آن‌ها می‌دهد یا اینکه این بازیکنان هم مانند فرشید باقری محروم باید از بیرون زمین به تماشای بازی بنشینند. مسابقه مهمی که می‌تواند استقلال را موقتاً به رده دوم جدول برساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار