کد خبر: 951761
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
فتاح خبر داد
رئیس کمیته امداد از افزایش ۵ /۲ برابری اعتبارات اشتغال مددجویان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: سهم شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان امداد به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیدپرویز فتاح در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان امداد اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، پرداخت وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد از سوی بانک‌ها می‌تواند به اهداف شعار سال کمک کند.
وی به امضای تفاهمنامه با بانک صادرات اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه در ادامه توافقات پیشین و به منظور گسترش همکاری‌ها به ویژه در حوزه حمایت از توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد تنظیم شده است.
رئیس کمیته امداد از افزایش ۵ /۲ برابری اعتبارات وام اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: اعتبار وام اشتغال مددجویان سال گذشته هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بودجه در نظر گرفته شده بود که این رقم امسال به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. فتاح خاطرنشان کرد: سهم بانک صادرات از تسهیلات اشتغال مددجویان امداد در سال ۹۷ رقم ۱۰۰میلیارد تومان بود که تمامی آن به طرح‌های اشتغال خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شد.
وی خودکفایی و اشتغال مددجویان را هدف اصلی کمیته امداد اعلام کرد و افزود: در سال ۹۷ بیش از ۱۰۵هزار خانواده تحت حمایت، با ارائه وام‌های خرد ۱۵تا ۲۰میلیون تومانی از محل تسهیلات شبکه بانکی و اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به خودکفایی رسیدند. رئیس کمیته امداد، رقم پرداختی برای وام اشتغال مددجویان در سال گذشته را ۲هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برنامه کمیته امداد این است که سالانه حدود ۱۰درصد مددجویان این نهاد به خودکفایی رسیده و به تدریج از چرخه حمایت خارج شوند.
فتاح با بیان اینکه مددجویان امداد خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها به اذعان بانک مرکزی هستند، تأکید کرد: معوقات مددجویان کمیته امداد کمتر از ۲درصد است که نشان‌دهنده موفقیت طرح‌های اشتغال است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار