کد خبر: 951724
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
محمدحسن فشی
قل موتوا بغیظکم... (آل عمران ۱۱۹) از همان روز‌های اول تأسیس سپاه در دوم اردیبهشت ۵۸ همواره سؤالات و شبهاتی درباره آن مطرح می‌شد، اکنون هم در آستانه ۴۰ سالگی تاسیس سپاه، هنوز این سؤالات و شبهات مطرح می‌شود. سپاه پاسداران همواره از سوی سه گروه در طول این ۴۰ سال مورد تهدید، تخریب و هجمه‌های سنگین قرار گرفته است؛ گروه اول دشمنان بیرونی و جبهه استکبار با محوریت امریکا، گروه دوم برخی جریانات و چهره‌های داخلی فاصله گرفته از مسیر انقلاب و گروه سوم جریان ضدانقلاب با محوریت منافقین.

هر یک از این سه گروه در سال‌های گذشته، سپاه را اصلی‌ترین مانع برای رسیدن به اهداف خود ارزیابی کرده است. امریکایی‌ها به اعتراف ترامپ ۷ تریلیون دلار در منطقه خرج کرده‌اند، اما هیچ دستاوردی نداشته‌اند. به عبارتی امریکایی‌ها همه سیاست ها، طرح‌ها و برنامه‌هایشان در منطقه با شکست مواجه شده است و در همین راستا سپاه پاسداران را عامل اصلی ناکامی‌های خود می‌دانند. سیاستمداران غربی در راهبرد‌های کلان خود علیه جمهوری اسلامی، مطرح می‌کنند که مرکز ثقل جمهوری اسلامی رهبری است و محور حرکت آن سپاه است، اگر سپاه را از دور خارج کنیم عملاً ختم جمهوری اسلامی رقم می‌خورد.

صهیونیست‌ها و سعودی‌ها هم سپاه را عامل ناکامی‌های خود در سیاست‌های منطقه‌ای ارزیابی می‌کنند، بنابراین در سال‌های گذشته، برای تخریب سپاه در جامعه ایران از طریق سرمایه‌گذاری در رسانه‌های فارسی زبان و شبکه‌های اجتماعی تلاش فراوانی به عمل آورده‌اند، اکنون امریکایی‌ها به این جمع بندی رسیده‌اند که تنها راه سلطه بر ایران، عبور از انقلاب اسلامی است و برای این مهم باید پاسداران این انقلاب را نزد مردم ایران بی‌اعتبار کنند. متهم کردن سپاه به فساد، ماجراجویی در منطقه، اختلاس در اقتصاد و ده‌ها مورد اتهام دیگر از برنامه‌های آنهاست، اما وقتی همه این‌ها بی‌نتیجه ماند، سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کردند، البته باید به امریکا حق داد! چرا؟ چون به رژیم جعلی اسرائیل دل خوش کرده است، اما سپاه دورتادورش موشک چیده است، امریکا پهپاد فوق مدرن به منطقه می‌فرستد، سپاه آن را هک می‌کند و می‌نشاند، در دنیا کسی جرئت نمی‌کرد به نظامیانش چپ نگاه کند، سپاه آن‌ها را دستگیر می‌کند و آن‌ها از ترس خودشان را خیس می‌کنند، امریکا چاره‌ای نداشت جز اینکه سپاه را سازمان تروریستی معرفی کند، همین یک گزینه روی میزشان باقی مانده بود هر چند این اقدام ترامپ موجب انسجام ملی و اتحاد بین مسئولان و مردم شد.

این را باید دشمنان انقلاب و سپاه بدانند که در میان نهاد‌های انقلاب اسلامی سپاه پاسداران یک استثناست. سپاه همزاد انقلاب اسلامی است و همراه انقلاب و حافظ انقلاب است و ماهیتاً دینی است و عمل و رفتار آن هم دینی است و سپاه در چارچوب دین و ارزش‌های دینی تعریف می‌شود. ائمه (ع) دین را بر ستون‌هایی استوار تعریف می‌کنند مانند نماز، روزه، حج، جهاد، ولایت. ولایت ستون مرکزی خیمه اسلام است، ولایتمداری مسیر حفظ اسلام و انقلاب اسلامی است.

ولایتمداری یک راهبرد و استراتژی نیست، یک نقشه راه است و سپاه خود مصداق این ولایتمداری است و اسناد محکم آن تأییدات امام و رهبر معظم انقلاب است. امام فرمودند: من از سپاه راضی‌ام و به هیچ وقت نظرم بر نمی‌گردد (صحیفه نور جلد ۸ صفحه ۲۵۸) اگر سپاه نبود کشور هم نبود (صحیفه امام، ج. ۹، ص. ۳۱۴‏‏ قم، ۲۹ مرداد ۱۳۵۸) من دست و بازوی شما را که دست خدا بالای آن است را می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم (دوم فروردین ۱۳۶۱ خطاب به بسیجیان ورزمندگان) آفرین بر شما که میهن خود را بر بال ملائکه الله نشاندید (صحیفه امام خمینی، جلد ۱۶، صفحات ۱۴۲).

رهبر معظم انقلاب طی سخنانی مبسوط پیرامون سپاه پاسداران و نقش آن در شرایط حساس روز‌های پس از پیروزی و دفاع مقدس و با اشاره به اینکه عده‌ای وجود سپاه را پس از پایان جنگ ضروری نمی‌دانستند، فرمودند: بنده آن روز گفتم، امروز هم می‌گویم و همیشه خواهم گفت که انقلاب اسلامی و نظام ارزشی اسلام، اگر بخواهد برپا بماند باید سپاه و بسیج بماند و این شعار نیست، این فلسفه دارد. پایه منطقی و فلسفی دارد و او همان چیزی است که الان گفتم، چون دنیا، دنیای معترضی است، دنیای مادی‌ای است، دنیایی است که در آن استکبار وجود دارد و استکبار طاقت نمی‌آورد که پرچم توحید را، پرچم لااله‌الاالله را در اهتزاز ببیند، باید این را محکم نگه داشت و این بدون جهاد نمی‌شود... بنده آینده سپاه را یک آینده بسیار مبارکی می‌بینم. این سازمان متولد شده با انقلاب که از برکات شخص امام است. اگر امام این مسئله را دنبال نمی‌کردند، سپاه شاید به وجود نمی‌آمد یا به این گسترش و صحه قدرت نمی‌رسید. این وضعیت سپاه از برکات شخص امام است و وضعیت بسیج، این سازمانی که جزو برکات سپاه و برکات انقلاب و برکات شخص امام بزرگوار است (مقام معظم رهبری ۲۲ مهر ۱۳۷۴ در جمع پاسداران و بسیجیان لشکر ۲۵ کربلا ساری).

هشت سال دفاع مقدس، پیروزی بر داعش، برقراری امنیت، مقابله با فتنه گروهک‌ها، حضور جهادی در عرصه سازندگی کشور، حضور در عرصه‌های فرهنگی، کمک به مردم زلزله‌زده، حضور شبانه‌روزی و مخلصانه در کمک به سیل زده‌ها، همه و همه سندی است بر انقلابی بودن و ولایتمداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار