کد خبر: 951707
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کلیسای نوتردام پاریس دچار حادثه آتش سوزی شد و فورا در راس اخبار جهان قرار گرفت و البته در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است. این کلیسای چندهزار ساله مذهبی به دلیل رمان تاریخی گوژپشت نوتردام، ویکتور هوگو شهرتی بی مانند برای مردم جهان دارد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: کلیسای نوتردامِ پاریس دوشنبه شب در شعله‌های آتش سوخت و حجم این آتش سوزی به قدری بود که در دقایق ابتدایی، بخش مهمی از سقف کلیسا را در برگرفت و دود عظیمی به ارتفاع چندین متر از آن به هوا برخاست.

بنابر گزارش یورونیوز، بر اساس آخرین خبر‌ها منابع آتش‌نشانی پس از ساعت‌ها تلاش برای مهار شعله‌های سرکش آتش که بخش عمده‌ای از ساختمان کلیسا را به خاکستر تبدیل کرد، گفتند که دو برج نمادین این کلیسا و اسکلت و چارچوب اصلی آن حفظ شده و تلاش‌ها برای جلوگیری از فروریختن کامل بنا موفقت آمیز بوده است.

گفته می‌شود که یک مامور آتش نشانی نیز در جریان مهار آتش سوزی به شدت مجروح شده است. به گفته سخنگوی کلیسای نوتردام این آتش سوزی راس ساعت ۱۸:۵۰ به وقت محلی آغاز شد و به تدریج وسعت بیشتری گرفت و تا حدی پیش رفت که عملا مهار آن در کوتاه مدت ممکن نشد.

همه چیز درباره نوتردام

کلیسای جامع نوتردام کلیسای معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در منطقه چهارم در مرکز پاریس واقع شده‌است. هر سال ۱۳ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

در محلی که هم‌اکنون این کلیسا قرار دارد تا قبل از قرن چهارم میلادی معبدی غیر مسیحی وجود داشته‌است. در قرن چهارم کلیسایی بزرگ جای آن معبد را گرفت.

این ساختمان تا قرن دوازدهم بر جای بود، ولی در آن زمان جمعیت پاریس به‌طور ناگهانی بالا رفت و تصمیم گرفته شد تا کلیسا را بزرگ گردانند. بدین ترتیب ساختمان قبلی را خراب کرده و در سال ۱۱۶۳ میلادی ساختمان جدید شروع شد که ساختن آن تقریباً دو قرن طول کشید و در ۱۳۴۵میلادی به پایان رسید.

این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بود، ولی هم‌اکنون نه تنها در اروپا بلکه در فرانسه کلیسا‌های بزرگتر از آن وجود دارند. اهمیت آن در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک است.

علت آتش‌سوزی چه بود؟

منابع خبری هنوز از علت اصلی آتش سوزی اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند و این درحالی است که خبرگزاری فرانسه در دقایق ابتدایی این حادثه به نقل از سازمان آتش نشانی پاریس اعلام کرد به نظر می‌آید آتش‌سوزی با عملیات نوسازی بخشی از ساختمان کلیسا مرتبط بوده است.

دفتر دادستانی پاریس گفت که تحقیقاتی را درباره تخریب کلیسا در این آتش سوزی تصادفی آغاز کرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Austria
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
2
4
چند هزار ضال نه
چند صد سال بنویسید
Mahya abbasi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
3
گفتن علتش این بوده که موقعی که شمع روشن کردن برای عبادت ناغافل شمع میوفته و کسی متوجه نمیشه و اتش سوزی شکل میگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
1
3
اینا همش نشانه های اخرزمانه و از قبل برنامه ریزی شده.پس باید منتظر اخروزمان برنامه ریزی شده باشیم
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
0
2
کلیسارو نامردا خودشون سوزوندن فراماسون ها همون ها که دست های پشت پرده اند .
تو کارتون I pet geat 2 این اتفاق پیش بینی شده بود قراره اهرام مصرم قله شو نابود کنند پ.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار