کد خبر: 951673
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مسابقات والیبال جوانان جهان
اولین مرحله اردوی تیم ملی در حالی از روز شنبه با حضور ۱۶ بازیکن در تهران استارت خورد که ۸بازیکن به خاطر حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان و تیم شهرداری ورامین در اردوی تیم حضور ندارند. مسابقات جهانی بحرین ۲۷ تیرماه به میزبانی بحرین برگزار می‌شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: بهروز عطایی سرمربی تیم ملی جوانان در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره آمادگی ملی پوشان برای مسابقات جهانی گفت: طبق برنامه ریزی اولین اردو از شنبه آغاز شده که ما ۲۴ بازیکن را به این اردو دعوت کردیم. در حال حاضر اردو با ۱۶ بازیکن در حال پیگیری است و ۸ بازیکن به خاطر حضور در تمرینات تیم ملی بزرگسالان و چند بازیکن هم به خاطر حضور تیم شهرداری ورامین در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا نتوانستند به ما ملحق بشوند. در این مرحله هدف ما بررسی وضعیت آمادگی جسمانی ملی پوشان است. سعی داریم با تمرکز روی تمرینات، بازیکنان را محک بزنیم. در این اردوی تمرینی نمی‌خواهیم خیای روی بچه‌ها فشار بیاوریم، اما انشاله ازهفته آینده تمرینات را به طور فشرده‌تر برگزار خواهیم کرد.
عطایی: کسب نایب قهرمانی دور از انتظار نیستوی در ادامه افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام گرفته برای آماده‌سازی تیم جوانان ما تمام هدف مان این است که بازیکنان صدرصد آماده را عازم مسابقات جهانی کنیم. برای همین تا تیرماه که مسابقات آغاز خواهد شد طبق برنامه می‌خواهیم ۷ اردو را پشت سر بگذاریم تا بهترین‌ها انتخاب شوند با حداقل خطا و اشتباه برای مسابقات آماده شویم. البته قرار است یک اردوی خارخی هم برپا کنیم تا بچه‌ها بیشتر با شرایط مسابقات خارجی آشنا شوند.
سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ با این سئوال که آیا تعامل خوبی با سرمربی تیم بزرگسالان برای در اختیار گرفتن بازیکنان دارد اظهار داشت:قطعا همواره اگر تعامل نباشد به مشکل برمی خوریم. ما همواره با مربی تیم ملی و آقای خوشخبر جلسات خوبی را برگزار می‌کنیم و فعلا هیچ مشکلی درباره در اختیار گرفتن بازیکنان نداشته‌ایم. فدراسیون هم تا الان همه برنامه‌های ما را حمایت کرده و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. با تعاملی هم که بین بین کادر تیم‌های پایه و تیم ملی داتیم قرار داست تا سایر بازیکنان به در مرحله بعد به تیم ما اضافه شوند.
عطایی درباره اینکه تیم ملی پیش از این در مسابقات جهانی چه عنوانی را کسب کرده خاطر نشان کرد: بهترین عنوانی که تیم ملی ما در سطح جوانان کسب کرد سال ۲۰۰۷ بود که توانستیم روی سکوی سوی جهان بایستیم. در سایر ادوار هم ۳ عنوان پنجی کسب کردیم که بهترین عنواین ما محسوب می‌شوند. دوره قبل لهستان توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. به نظرمن امسال بچه‌ها با توجه به آمادگی ذهنی و بخصوص تجربه‌ای که دارند می‌توانند افتخار آفرین باشند. ۱۰ بازیکن ما در مسابقات جهانی تجربه بازی دارد و یک نفر نیز تجربه حضور در مسابقات جوانان جهان را دارد ضمن اینکه بازیکنانی که در مسابقات جهانی بزرگسالان هم به میدان رفته‌اند. بی شک این موضوع به ما کمک می‌کند در شرایط سخت تحت فشار قرار نگیریم و کار‌های فنی خود را اجرا کنیم. بازیکنان ما باید در اوج آمادگی قرار داشته باشند تا با تجربه‌ای که دارند، به موفقیت نزدیک شوند.
سرمربی تیم جوانان درباره پیش بینی اش در این دوره از مسابقات چیست اظهار داشت:ببینید مسابقات از سطح بسیار بالایی برگزار خواهد شد. حضور تیم‌هایی مثل لهستان، روسیه، برزیل، ایتالیا، کوبا و حتی چک کار را برای هر تیمی سخت می‌کند، اما با شناختیاز بچه‌ها دارم سعی می‌کنیم بهترین نتیجه ممکن را در تاریخ والیبال جوانان کسب کنیم. هر چند کسب عنوان قهرمانی کمی سخت است، اما تسخیر جایگاه دومی دور از انتظار نیست و انشاله بتوانیم افتخار آفرینی کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار