کد خبر: 951671
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: جشنواره ملی کوچ عشایر اردبیل ۶ اردیبهشت ماه با حضور نمایندگانی از طوایف مختلف عشایر از سراسر کشور در جعفرآباد مغان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، صغری فرشی در جلسه هماهنگی نهمین جشنواره کوچ عشایر اردبیل اظهار داشت: جشنواره ملی کوچ عشایر اردبیل 6 اردیبهشت ماه با حضور نمایندگانی از طوایف مختلف عشایر از سراسر کشور در جعفرآباد مغان برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره آئینه وحدت اقوام بوده و ما باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های  طایفه‌های مختلف کشور برای حضور پر شور در این جشنواره استفاده کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: این جشنواره شاهد یک ابتکار جدید خواهد بود و اجرای جشنواره به خود عشایر سپرده می‌شود که لازم است دستگاه‌های ذیربط نیز در بهتر برگزار شدن این جشنواره کمک کنند.

فرشی تصریح کرد: کنار وحدت اقوام در این جشنواره شاهد وحدت موضوعی هم خواهیم بود که بحث رزم واره، توانمندی‌ها و بازی‌های بومی و محلی است.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم تا با همکاری آژانس‌های مسافرتی فعال در استان تورهای گردشگری آشنایی با سبک زندگی عشایر برگزار کنیم تا بتوانیم قابلیت‌های منطقه مغان را معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در این جلسه با بیان اینکه عشایر همیشه پشتیبان نظام و کشور بوده‌اند، اظهار کرد: برای ارج نهادن به زحمات عشایر و بهبود وضعیت آنها تمامی دستگاه‌ها باید بسیج شوند.

حسن قبادی تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند یک حرکت عظیم در راستای شناختن و شناساندن ظرفیت‌های عشایر مغان در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری عشایری باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر