کد خبر: 951643
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
همایش بزرگ «من هم یک سپاهی‌ام» به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: همایش بزرگ «من هم یک سپاهی‌ام» به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد؛ بنابراین گزارش این همایش در واکنش به اقدام اخیر آمریکا درخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور علی اکبر ولایتی رییس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه آزاد در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی این دانشگاه در حال برگزاری است.

 اعلام حمایت خانواده دانشگاه آزاد از سپاه پاسداران

سیدمحمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد درباره هدف از برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این مراسم اعلام حمایت خانواده دانشگاه آزاد اسلامی از رکن رکین انقلاب یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

هاشمی در ادامه ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند سپاه در ۴۰ سال گذشته افزود: این که آمریکا از سپاه عصبانی باشد، طبیعی است. اقدام ترامپ علیه سپاه اقدامی خصمانه، جنون آمیز و برخلاف قوانین بین‌المللی بود.

وی تصریح کرد: دشمنان اذعان دارند تا سپاه وجود دارد نمی‌توان انقلاب اسلامی را ساقط کرد، با این حال کاش دولتمردان ما بیشتر متوجه رفتار‌های خود بودند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشگاهیان همواره از سپاه پاسداران حمایت کرده و قدردان خدمات ارزشمندی که تاکنون سپاه داشته هستند.

سپاه نبود استقلال کشور از بین می‌رفت

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم که با لباس سپاه به همایش «من هم یک سپاهی‌ام» آمده بود با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گفت: آمریکا خودش را داعیهدار جهان و تمدن غرب می‌داند و در این مسیر یک سد را در مقابل خود می‌بیند، آن هم انقلاب اسلامی به رهبری آیت الله خامنه‌ای است.

وی با بیان اینکه کسی فکر نمی‌کرد تمدنی که امام (ره) پایه‌ریزی کرد بتواند ایران اسلامی را تبدیل به کشوری کند که مستضعفین جهان دل به آن ببندند، افزود: کشور ما مدل و الگوی تمدنی دینی و اسلامی است و همین حرکت برای دنیای سلطه طلب قابل تحمل نیست.


طهرانچی در ادامه با اشاره به تحریم و ایجاد محدودیت برای دانشمندان ما اظهار داشت: همین محدودیت‌ها موجب شد تا جهاد علمی در کشور شکل بگیرد و در همین رابطه هم باید یادی کنیم از دانشمندان شهید احمدی روشن، علیمحمدی، رضایی نژاد و شهریاری که می‌توانستند در آینده کشور نیز بسیار تاثیرگذار باشند.

وی یادآور شد: دشمنان به قدرت تمدن اسلامی واقف‌اند؛ آن‌ها اینگونه القا می‌کنند که تمدن اسلامی خطرناک است و باید با آن مقابله کرد، به همین دلیل شاهد توطئه‌های آن‌ها هستیم و، چون پیشرفت‌های علمی در کشور ما عرصه را برای دشمنان انقلاب تنگ کرده است می‌بینیم که دانشمندان ما را بدون برگزاری دادگاه و محکومیت آن‌ها در لیست تحریم قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر سپاه نبود کشور نبود و امنیت در منطقه وجود نداشت، اگر سپاه نبود استقلال کشور از بین می‌رفت و جاهلیت و تفکر جاهلان بر منطقه حاکم می‌شد.

وی افزود: سپاه امید را در منطقه و کشور ایجاد کرده و استقلال را در کشور حکم فرما کرده است پس دشمن این را برنمی‌تابد و نمی‌تواند تحمل کند که نظام جمهوری اسلامی جلوی آن‌ها ایستاده است.

طهرانچی با بیان اینکه سپاهی یک منش و روش است، تاکید کرد: همه منطقه به یقین رسیده‌اند که سپاه تروریست نیست و این را هم دیده‌اند، و می‌دانند سپاه نجات بخش مردم است و همواره از سپاه به عنوان یک نجات بخش در منطقه صحبت می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: سپاهی بر پای انقلاب ایستاده و همه مردم ایران یکپارچه سپاهی هستند و فرقی هم نمی‌کند که با چه لباسی مشغول به خدمت هستند، امروز از اینکه می‌گوییم که همه ما سپاهی هستیم باید به خود افتخار کنیم.

طهرانچی در ادامه با اشاره به وقوع سیل در کشور هم گفت: در پل دختر خانه‌های زیادی از بین رفته، اما مردم آن‌ها همگی از سپاه به خاطر انجام کار‌های درخشان تشکر می‌کنند، مردم پل‌دختر بار‌ها به من گفته‌اند که همه چیزمان فدای رهبری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر دشمنان ما را تحریم نمی‌کردند و دانشمندان را به شهادت نمی‌رساندند ما باید شک می‌کردیم که راهمان کج شده است و من معتقدم که عمل کرد دشمن و فرعون زمان نشان می‌دهد که ما در راه راست حرکت می‌کنیم.

طهرانچی افزود: نظام ایالت متحده و تمدن غرب بداند که جمهوری اسلامی ایران به زعامت رهبری عزیز داعیه تمدن نوین اسلامی است و تار‌هایی مانند تار عنکبوت شما را در هم می‌کند و از بین می‌برد.

 قطعا از وضعیت اقتصادی فعلی عبور خواهیم کرد/دشمنی مداوم آمریکا با ایران

سردار محمد فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه همایش بزرگ «من یک سپاهی‌ام» با اشاره به دشمنی مداوم چهل ساله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران گفت: این دشمنی هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند و کسی نمی‌تواند ادعا کند دشمنی امریکا تجلی پیدا نکرده است.

فدوی در ادامه افزود: اگرچه در ۴۰ سال گذشته شاهد دشمنی آمریکا بوده‌ایم، ولی در این مدت انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بی‌نظیری داشته است.

وی تاکید کرد: در قران آمده که «خداوند یاور جبهه حق است»، مسلما هر جبهه و کشوری حق باشد پشتوانه‌اش قدرت لایزال الهی است و تمام قدرت کشور‌های بزرگ و شیطان بزرگ را نیز جمع کنیم در برابر قدرت خداوند قطره‌ای در دریا هم به حساب نمی‌آیند.

فدوی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ها و سازمان‌های انقلاب اسلامی اگر به وعده خداوند عمل کنند بسیار بهتر از آنچه اکنون وجود دارد نظام موفق خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه یادآور شد: قبل از اینکه انقلاب به پیروزی برسد هیچ کشور کوچکی جرات مقابله با آمریکا را نداشت، ولی بعد از پیروزی انقلاب می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت در مقابل آمریکا و مستکبران ایستاده است.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: روح امام خمینی (ره) به عنوان موسس سپاه پاسداران امروز در تمام سپاه تجلی دارد.



معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: یک اشتراکی بین سپاه و دانشگاه آزاد وجود دارد این است که هر دو نهاد بعد از انقلاب تاسیس شدند و امام (ره) در راه‌اندازی هر دو دخیل بوده‌اند.

وی گفت: مجموعه دانشگاهی کشور و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی نقش و سهم مهمی در پیشرفت کشور دارند و می‌توانند در پیشرفت اهداف انقلاب این نقش را ایفا کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به نقش نیروی انسانی ماهر در کشور گفت: دانشگاه آزاد در تربیت نیرو‌های انسانی ماهر و متدین برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی نقش مهمی دارد.

فدوی تاکید کرد:، چون دانشگاه آزاد اسلامی قید و بندی‌های دانشگاه‌های دولتی را ندارد می‌تواند در مورد «ما می‌توانیم» الگو باشد.

فدوی در ادامه درباره مشکلات اقتصادی اضافه کرد: قطعا از وضعیت اقتصادی فعلی عبور خواهیم کرد، آن هم به گونه‌ای که آمریکایی‌ها از کرده خود و از اینکه فلان شرکت یا فرد را تحریم کرده‌اند، پشیمان و خجل شوند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: سپاه پاسداران در تمام حوزه‌های جنگ سخت و جنگ نرم به موفقیت‌های بسیار گرانبهایی دست یافته و تقدیم ۴۰هزار شهید با لباس سپاه نشان می‌دهد که سپاه پای دفاع از وطن ایستاده است.

فدوی در ادامه درباره جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی با حزب‌الله هم گفت: آمریکا آغازگر این جنگ بود نه اسرائیل. برای اینکه شیطان بزرگ تحمل بودن یک مجموعه‌ای که مربوط به جمهوری اسلامی است را در کنار غده سرطانی منطقه یعنی صهیونیست نمی‌پذیرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در آن جنگ همه شرکت داشتند٬ آمریکا٬ صهیونیست٬ کشور‌های مرتجع عربی و خودشان اذعان رسمی کردند که شکست خوردند. اکنون ده‌ها هزار حزب‌الله به برکت انقلاب در کنار صهیونیست است.

 مخالفت با سپاه، مخالفت با ملت ایران است

علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی هم در این همایش بزرگ گفت: برای بنده توفیقی است که در خدمت شما بزرگواران و همکاران گرامی، اساتید، فرماندهان سپاه و مسئولان بسیج هستم تا بگوییم ما هم یک سپاهی هستیم.

ولایتی با اشاره به بیانیه اخیر خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: چند روز پیش در بیانیه‌ای عرض کردم که به عنوان یک عضو کوچک بسیج اساتید، یک سپاهی هستم، بنابراین اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند بگویند سپاه تروریست است، ما به عنوان سپاهی می‌گوییم که شما مبدأ تروریست هستید و این پاسخی است که آمریکایی‌ها در این مدت از همه مردم ایران با هر تفکری شنیدند که همگی سپاهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود که طرحی داشته باشیم که نشان دهیم سپاه عصاره فضائل ملت است، جز این عمل نمی‌شد و چنین نتیجه‌ای به دست نمی‌آمد. آمریکایی‌ها با این اقدام خود، کار ما را آسان کردند تا نشان دهیم سپاه عصاره فضیلت‌های ملت است. براساس قانون اساسی، سپاه پاسداران مدافع انقلاب است و برای دفاع از انقلاب اسلامی به وجود آمده و یکی از رموز موفقیت انقلاب، وجود این رکن رکین در جمهوری اسلامی ایران است.


رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دلایل آمریکا برای تحریم سپاه پاسداران، تصریح کرد: بنای آمریکا به طور خاص و غربی‌ها به طور عام این است که کشور‌های اسلامی را یا تضعیف و یا تجزیه کنند.

ولایتی با اشاره به برنامه‌های آمریکا و دولت‌های غربی برای سوریه، گفت: برنامه‌ای که در افغانستان و لیبی پیاده شد، قرار بود در سوریه هم اجرا شود، اما چه عاملی جز اینکه جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی دولت سوریه در آن کشور حضور یافت، باعث شد که موفق نشوند؟ سپاه پاسداران، تبلور حضور ایران در سوریه بود و طی چهار سال تنها ایران در کنار سوریه قرار داشت و پس از آن، زمانی که کشور‌های دیگر دیدند که حکومت سوریه پابرجاست، به کمک این کشور آمدند و در دیگر کشور‌ها مانند عراق، لبنان و ... هم با ایستادگی ملت مظلوم منطقه و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران شکست خوردند و حتی رئیس‌جمهور هرزه‌گوی آمریکا اعلام کرد که هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کردند، اما چیزی به دست نیاوردند.

ولایتی ادامه داد: با توجه به موفقیت‌های سپاه در منطقه، آمریکایی‌ها به جایی رسیدند که باطن خود را بروز دهند و بگویند که سپاه پاسداران تحریم می‌شود به این دلیل که تروریست است. این موضوع عادت شناخته‌شده و سلاح مصرف‌شده و تاریخ گذشته غرب است که هرکس که با آن‌ها مخالف باشد، تروریست خوانده می‌شود و هر کشوری که به حرف آن‌ها گوش ندهد، آن را مخالف حقوق بشر معرفی می‌کنند.

وی افزود: ایران یک ابرقدرت بالقوه است و نماد آن هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. آحاد مردم ایران هرکدام یک سپاهی بالقوه هستند و روز حادثه سلاح به دست می‌گیرند و بنابراین مخالفت با سپاه پاسداران، مخالفت با ملت ایران است.

وی تصریح کرد: برخی از رسانه‌های خارجی که طرفدار غرب هستند، رئیس‌جمهور بی‌عقل آمریکا را شماتت می‌کردند که چرا علیه سپاه دست به چنین اقدامی زده و باعث شده از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان گرفته تا عام و خاص ایران دوشادوش هم از سپاه حمایت کنند و روزنامه‌های داخلی با گرایش‌های مختلف در صف حمایت از سپاه قرار گرفتند. این اقدام آمریکا به نفع سپاه پاسداران تمام شد و این اقدام آمریکا مصداق بارز حدیث امام سجاد (ع) که فرمودند: «الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء» است.

ولایتی با اشاره به علل تحریم سپاه توسط آمریکا، اظهار داشت: علت اینکه آمریکا سپاه پاسداران را تروریست اعلام کرد، این است که ایران بنای یک همکاری واقعی منطقه‌ای را با کشور‌های اصلی منطقه گذاشته و ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین یک جبهه مقاومت تشکیل داده‌اند و هرجا مشکلی پیش می‌آید، به عنوان ید واحد عمل می‌کنند. این در حالی است که هیچ یک از همکاری‌های بین‌المللی چنین قوتی ندارد.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های منطقه را مبتنی بر همکاری و همیاری ملت‌های منطقه و کشور‌هایی که حکومت آن نماینده ملت آن است، بنا نهاده است، به همین دلیل زمانی که آمریکا کشور‌ها را تهدید کرد که اگر سپاه را تحریم نکنند، با آن‌ها برخورد می‌کند، رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان عراقی اعلام کردند که از این تحریم‌ها تبعیت نمی‌کنند. این نتیجه کاری است که جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران در منطقه انجام داد و توانست مقابل سقوط بغداد، دمشق و بیروت را بگیرد.

وی با بیان اینکه عدم سقوط بغداد و دمشق در مرحله اول با مشارکت مردم این کشور‌ها و در مرحله بعد با حمایت ایران محقق شد، گفت: اگر کمک ایران به مجاهدان عراقی نبود، معلوم نبود چه سرنوشتی برای بغداد رقم می‌خورد. امیدواریم در آینده دیگر کشور‌های اسلامی هم به همکاری واقعی میان کشور‌های اسلامی که هسته اصلی امت اسلامی خواهد بود، بپیوندند و دامنه این همکاری هر روز گسترده‌تر شود.

رئیس هیأت مؤسس و دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که آن‌ها کاری کردند که در نهایت به نفع ایران و انجسام ملی است و حمایت عامه مردم از سپاه و سیل ویرانگری که موجب شد مردم از همه اقشار مانند دوران جنگ تحمیلی دوشادوش یکدیگر قرار گیرند، باعث می‌شود آمریکایی‌ها که در اتاق شیشه‌ای خود نشسته‌اند و به بیرون سنگ پرتاب می‌کنند، بدانند که اگر یک سنگ بزنند، ده سنگ خواهند خورد.

رونمایی از از تابلوی پویش همگانی حمایت دانشگاهیان از سیل‌زدگان/ پیوستن ولایتی و طهرانچی به پویش

گفتنی است در این همایش از تابلوی پویش همگانی حمایت دانشگاهیان از سیل‌زدگان کشور رونمایی شد.


در مراسم رونمایی از این تابلو علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی٬ محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمود هاشمی مسئول بسیج اساتید و حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی وحسین نصیرزاده مسئول بسیج کارکنان وزارت علوم حضور داشتند.

علی اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و امنا و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با امضای تابلوی پویش ملّی حمایت دانشگاهیان ایران از سیل زدگان کشور، به این پویش پیوستند.

میثاق‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با سپاه پاسداران امضا شد

همچنین درپی اقدام خصمانه امریکا علیه سپاه میثاق‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با سپاه پاسداران قرائت شد.

در متن این میثاق نامه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ

میثاق نامه دانشگاه آزاد اسلامی با سپاه پاسدارا ن. انقلاب اسلامی در مقابل اقدام وقیحانه اخیر دولت تروریست‌پرور آمریکا

برادر بسیجی، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری
فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

با سلام و تحیات
سپاه پاسداران، یادگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و پاره قلب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در طول چهار دهه همانند دژی مستحکم با جانفشانی‌های خود در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در مقابل تمام تهدیدات دشمنان زبون ایستاده و مانع تحقق اهداف شوم آنان شده است.

دفاع از وطن، درهم شکستن تروریسم آمریکا، شکست غائله‌های مختلف، پایان دادن به هواپیماربایی زنجیره‌ای، سازماندهی نیرو‌های مقاومت، تشکیل بسیج سازندگی با هدف از بین بردن شکاف‌های اجتماعی، دفاع از حرمین ناموس اهل بیت (ع)، دفاع از عتبات عالیات، دستگیری جاسوسان، دستگیری مفسدان اقتصادی، ایجاد نیروی پهپادی کم‌نظیر در جهان، به اسارت گرفتن نظامیان آمریکایی، پیشرفت‌های اعجازگونه موشکی و موارد بسیار دیگر، از خدمات فاخر و ارزشمند سپاه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هر کدام به تنهایی دلیلی بر دشمنی آشکار آمریکاست.

دانشگاهیان انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های دولت بی خرد و تروریست‌پرور آمریکا در اقدام نابخردانه قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، حمایت همه‌جانبه خود را از این سربازان سبز پوش اعلام می‌دارد. دولت تروریست‌پرور آمریکا همچون چهار دهه گذشته با نادانی خود موجب اتحاد فراگیر ملت انقلابی ایران اسلامی با سلیقه‌های مختلف شده و این خود مهمترین و روشن‌ترین دلیل بر انزوا و شکست این رژیم منحط در منطقه است. بدون تردید این نمایش بی‌سابقه مضحک و غیرقانونی دولت تروریست پرورآمریکا، کاری از پیش نخواهد برد، بلکه تنها مصداقی از نقض فاحش قوانین بین المللی توسط این رژیم قانون‌شکن است، لذا انتظار است مجامع بین المللی برخورد قاطع با این رفتار خلاف قوانین را از خود نشان دهند.

ما بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت حضور سردار رشید اسلام سرتیپ پاسدار فدوی به عنوان سمبل و نماد پاسداران شجاع و یادگاران جهاد و فداکاری، در جمع دانشگاهیان، اعلام می‌داریم که با تمام قدرت در کنارتان خواهیم بود و درخواست داریم که همه ما به عضویت افتخاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در‌آییم.

آمریکای تروریست پرور باید بداند که جایگاه امروز ایران اسلامی در منطقه و جهان، بسیار برجسته است و جبهه مقاومت اسلامی توسط بسیجیان جهان اسلام شکل گرفته و با قدرت تمامی توطئه‌های استکبار جهانی را رصد و خنثی می‌نماید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی محوری جبهه مقاومت در خط مقدم این مبارزه قرار دارد، لذا چنانچه کوچکترین خطایی از سوی آن بی‌خردان قلدر سر بزند، تمامی آزادی خواهان جهان در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بستن سربند‌های یا زهرا (س) و با شعار «کلنا جنودک یا خامنه‌ای» خواب را از چشمان نیرو‌های تروریست آمریکا در تمام منطقه خواهند گرفت تا دیگر روی آرامش را نبینند.

در پایان مسئولین، اساتید و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با تمام عزیزان پاسدار دست بیعت داده و در جهت حفظ ارزش‌های نظام و آرمان‌های حضرت امام (ره) و پیروی از امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تا پای جان ایستاده‌اند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار