کد خبر: 951632
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
فرماندار تبریز:
فرماندار تبریز گفت: دهیاران موظفند در اسرع وقت با تمام امکانات و تجهیزات نسبت به آزادسازی و مسیل گشایی حوزه‌های خود اقدام کنند.

بهروز مهدوی  در نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی با تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، اشاره ای به اتفاقات تلخ ناشی از سیل آغازین سال در تعدادی از استان‌های کشور داشت و اظهار داشت: در اثر خشکسالی‌های چندین سال گذشته و غفلت و کوتاهی برخی از ارگان‌ها و در نتیجه تصرف و از بین رفتن مسیل‌ها، باعث بروز خسارت‌های جانی و مالی در بخش‌های مختلف شد.

وی با تمجید از همراهی و همدلی تمامی آحاد مردم بویژه نیروهای نظامی و انتظامی در مناطق حادثه دیده، افزود: اگر چه سیل‌های اخیر خساراتی را در بیشتر نقاط کشور به بار آورد ولی بار دیگر حضور مردم و کمک‌های نقدی و غیرنقدی باعث تجدید پیمان همدلی در بین ملت ایران شد.

فرماندار تبریز در ادامه با محکوم کردن اقدام اخیر ترامپ در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عنوان کرد: سپاه یک نیروی مردمی و از بطن مردم است و رئیس جمهور آمریکا با این اقدام نابخردانه خود که بازتاب منفی جهانی هم داشت، باعث افزایش انسجام و اتحاد داخلی ایران شد و مردم آگاه با تجمعات و اعتراضات گسترده خود در فضاهای مجازی و حقیقی این اقدام را محکوم و حمایت قاطع خود را از سپاه اعلام داشتند.

در ادامه جلسه مهدوی فرماندار تبریز مواردی را به دهیاران یادآور و متذکر شد.

وی در ابتدا بر آزادسازی و بازگشایی رودخانه و مسیل‌های روستایی تاکید کرد و افزود: عواقب عدم توجه به این امر را در اتفاقات سیل اخیر مشاهده کردیم از این رو تمام دهیاران موظفند در اسرع وقت با تمام امکانات و تجهیزات نسبت به آزادسازی و مسیل‌گشایی حوزه‌های خود اقدام کنند.

فرماندار تبریز همچنین بر مشخص کردن حریم و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها در داخل و خارج روستاها از طریف نصب تابلوی اعلان و میله‌کوبی توسط امور آب اشاره کرد و بیان داشت: در بسیاری از موارد فرد از روی ناآگاهی نسبت به ساخت و ساز در این مکان‌ها اقدام می‌کند که باید دهیاران مردم را در این زمینه توجیه و اطلاع رسانی کافی را انجام دهند.

وی دهیاران را اولین حلقه ارتباطی بین اهالی روستا و مسئولان خواند و تصریح کرد: دهیاران در تمام اقدامات خود قانون را سرلوحه کار خود قرار داده و با قاطعیت نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد قاطع داشته باشند.

مهدوی ادامه داد: حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی و محیط زیست از دیگر وظایف مهم دهیاران می باشد و باید با واحدهای متخلف که باعث تخریب محیط زیست می‌شوند برخورد قانونی کنند.

فرماندار تبریز استفاده از ظرفیت بانوان روستایی را به عنوان قشر بزرگی از جوامع روستایی مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان شد: باید شرایط در تمام حوزه‌ها از جمله بحث‌های مدیریتی برای بانوان روستایی فراهم شود.

وی توجه ویژه به اقدامات عمرانی منطبق با توپوگرافی و بافت روستایی را از دیگر اولویت های دهیاران برشمرد و افزود: ورودی و خروجی روستاها به عنوان شناسنامه روستا تلقی شده و میهمانان و گردشگران در ابتدا از این طریق در مورد روستا قضاوت می‌کنند پس باید با مناسب‌سازی و اقدامات اصولی دهیاری‌ها، مبادی‌های ورودی و خروجی برازنده نام و جایگاه روستاها باشد.

مهدوی دهیاران را مکلف کرد همسو با اقدامات عمرانی، به مسائل فرهنگی و ورزشی روستاها نیز توجه ویژه داشته باشند و با بسترسازی برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، باعث بهره‌مندی روستائیان و جوانان روستایی در این حوزه‌های شوند.

در ابتدای این جلسه علیپور بخشدار مرکزی و عبادی مدیر بنیاد مسکن شهرستان نسبت به ارائه گزارش در حوزه های مربوطه خود مطالبی را عنوان کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر