کد خبر: 951626
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
ناظر شهرداری تبریز تفاوت آسفالت و قیر را نمی‌داند
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: وضعیت آسفالت در شهر بسیار نامناسب است و شاهد بودم که آسفالتی که شب ریخته شده بود، صبح مانند پودر خرد شده بود.

محمد اشرف نیا در بررسی پروژه های عمرانی بالای 5 میلیارد ریال شهرداری تبریز اظهار داشت: در مجموع 68 پروژه عمرانی بالای 5 میلیارد ریال در شهر تبریز در حال اجرا است که ۴۵ پروژه در سال ۹۷ اجرا شده و یا در حال اجرا است.

وی ادامه داد: 8 پروژه در منطقه یک، ۱۳ پروژه در منطقه دو، ۲ پروژه در منطقه سه، 5 پروژه در منطقه پنج، 3 پروژه در منطقه شش، 3 پروژه در منطقه هفت، 2 پروژه در منطقه هشت، 3 پروژه در منطقه نه، 2 پروزه در منطقه ده، 1 پروژه توسط شهرداری مرکز، 1 پروژه توسط سازمان آرامستان ها و 1 پروژه توسط سازمان عمران در حال اجراست.

اشرف نیا در ادامه با انتقاد از وضعیت آسفالت‌ریزی در مناطق مختلف گفت: وضعیت آسفالت در شهر بسیار نامناسب است و شاهد بودم که آسفالتی که شب ریخته شده بود، صبح مانند پودر خرد شده بود.

وی ادامه داد: شب برای بازید از آسفالت‌ریزی حاضر بودم اما حتی یک نفر هم از شهرداری حضور نداشت و کسی که به نام ناظر بود حتی نمی‌دانست آسفالت و قیر چیست.

در ادامه فرج محمد قلیزاده نیز در این مورد گفت: برخلاف سالهای گذشته که تمام پروژه‌ها با ترک تشریفات واگذار می‌شد اما از دوره جدید اکثریت پروژه‌ها با مناقصه واگذار شده است و از آغاز شورای پنجم ۱۵ پروژه به شورا گزارش شده که ۳ پروژه کمتر از ۲۰ درصد و ۴ پروژه کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت داشته‌اند.

تخلف واضح در آسفالت ریزی در سطح شهر وجود دارد

سونیا اندیش نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در مورد وضعیت آسفالت شهر تبریز گفت: از فعالیت‌های کمیسیون عمران تشکر می کنم، اما به نظر من در مورد بحث‌آسفالت آنچه که اصلا وجود ندارد نظارت کافی بر آسفالت ریزی است و‌علی رغم وجود مصوبه شورا مبنی بر عدم خرید آسفالت از خارج ‌از سازمان عمران و شهرداری در بازدیدی در روزهای عید متوجه شدیم که ناظر فنی بر آسفالت ریزی وجود نداشت و تایید فنی و آزمایشگاهی وجود نداشت و کف سازی و آماده سازی فنی نیز وجود نداشت.

وی ادامه داد: عدم نظارت باعث تضییع حقوق مردم و بیت المال می باشد و‌ تخلف واضح در آسفالت ریزی در سطح شهر وجود دارد چراکه آسفالت ریزی یکی از مهم ترین درخواست های مردم در جهت روان سازی زندگی عادی هستند و اینگونه آسفالت ریزی حیف و‌ میل حق‌الناس است.

در تبریز هر سال خیابان‌ها را سیاه می‌کنند

محرم محمدزاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در مورد وضعیت آسفالت معابر شهر تبریز گفت: در تمام شهرهای ایران آسفالت معابر مانند شیشه است و چاله ای وجود ندارد علی رغم این در تبریز در صد متر از خیابان چندین چاله وجود دارد و کسی به این چاله‌ها توجهی نمی‌کند.

وی ادامه داد: در هیچ جای کشور تمام مسیرها هر سال آسفالت نمی‌شوند ولی در تبریز تصمیم گرفته شده هر سال خیابان ها را سیاه کنند و باید از پیمانکاران تضمین کیفیت ۲۰ ساله گرفته شود.

محمد زاده افزود: چون هیچ نظارتی وجود ندارد مشکلاتی این چنینی برای وضعیت آسفالت معابر بوجود می آید و تا این مشکلات حل نشود در مورد آسفالت مشکل خواهیم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر