کد خبر: 951617
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
هم اکنون فقط در شهرستان زابل به علت آب گرفتگی معابر ناشی از بارندگی‌های دیروز، مدارس تعطیل است.
‌سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون در مناطقی که سیلاب‌ها جاری شده است، شرایط عادی است. شهنوازی افزود: از ۱۳ مسیری که بر اثر طغیان رودخانه‌ها مسدود شده بود، ۷ مسیر بازگشایی شده است.

وی اظهار کرد: در رابطه با سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان با مشکل خاصی مواجه نشده‌ایم.

وی گفت: هم اکنون فقط در شهرستان زابل به علت آب گرفتگی معابر ناشی از بارندگی‌های دیروز، مدارس تعطیل است.

همچنین در حال حاضر سیلاب ورودی از حوضه آبریز هیرمند در افغانستان به سمت شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد و شرایط ورود سیلاب نیز عادی و بدون خطر است. خبر‌ها هم حاکی از افزایش این سیلاب است.

به گفته مسئولان شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان، تمامی تمهیدات برای مقابله با خطرات ناشی از این سیلاب اندیشیده شده است.

هیچ روستایی بر اثر خطر سیلاب در زابل تخلیه نشده است

فرماندار شهرستان هیرمند گفت: ورود آب از رودخانه مشترک مرزی به سمت شهرستان هیرمند ادامه دارد.

به گزارش ایسنا- محمد علی پیری افزود: آب وارد شده به شهرستان هیرمند به سمت سه رودخانه شیردل، کانال یک و نهر گلمیر جاری می‌شود که هر سه ورودی، سد کنترلی دارند و می‌شود سیلاب را مهار کرد تا خساراتی به مردم وارد نشود.

فرماندار شهرستان هیرمند افزود: تمامی تمهیدات لازم برای کنترل و مهار سیلاب و هدایت آن به تالاب هامون در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: محور مواصلاتی زابل به بی بی دوست و شهر دوستمحمد به علت بالا آمدن سطح آب رودخانه نیاتک تا اطلاع ثانوی مسدود شده و شهروندان محترم می‌توانند برای تردد از محور‌های جایگزین استفاده کنند.

پیری اظهار کرد: در حال حاضر، آب از تمامی خروجی‌های سطح شهرستان به تالاب هامون هدایت می‌شود و هیچ مشکلی در شهرستان هیرمند وجود ندارد.

وی گفت: هم اکنون، آب در تمامی رودخانه‌ها و کانال‌های شهرستان هیرمند جریان دارد و مردم هم با بهره مندی از این سیلاب به کار کشاورزی خود مشغول‌اند.

شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد و با افغانستان هم مرز است.

هیچ روستایی بر اثر خطر سیلاب در شهرستان زابل تخلیه نشده است

فرماندار شهرستان زابل نیز ضمن تکذیب برخی از شایعات در فضای مجازی گفت: هیچ روستایی بر اثر خطر سیلاب در شهرستان زابل تخلیه نشده است.

غلامرضا گنجی افزود: با توجه به برگزاری جلسات متعدد ستاد بحران و اتخاذ تدابیر لازم، از آب ورودی کشور افغانستان به بهترین شکل ممکن بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز‌های اخیر شایعاتی مبنی بر شکستگی سد‌های برخی از کشور‌های همسایه در فضای مجازی نشر داده شده است که این مطلب توسط افراد سود جو برای بهره برداری از اهداف خاص منتشر می‌شود.

گنجی گفت: هر گونه اطلاع رسانی و هشدار‌هایی که ستاد بحران اعلام کند از طریق رسانه ملی و رسانه‌های معتبر به آگاهی مردم خواهد رسید.

وی ادامه داد: در همین خصوص مردم به شایعات توجهی نکنند و اخبار را از رسانه‌های معتبر و رسانه ملی دنبال کنند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار