کد خبر: 951602
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
توسعه روابط فرهنگی، گردشگری، اقتصادی اصفهان با کشور ایتالیا؛
در دیدار یتوریو روساری پتروچلی رییس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا با استاندار اصفهان بر تحکیم و توسعه روابط فرهنگی، گردشگری، اقتصادی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، دكتر عباس رضايي در ديدار رییس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا با ايشان، اظهار اميدواري نمود كه اين سفر منجر به گسترش روابط صميمانه و دوستانه بيشتري بين دو كشور شود.
استاندار اصفهان با بيان اينكه ايتاليا عضو بزرگ اتحاديه اروپاست، افزود: روابط ايران و ايتاليا قدمت و پيشينه بالايي دارد و حتي به قرن ها قبل باز مي گردد.
رضايي با بيان اينكه اين روابط در حال حاضر در ابعاد اقتصادي، اجتماعي، هنري، ملي و حتي ارتباطات فرهنگي در حال گسترش است، اظهارداشت: مشتركات بسياري بين دو كشور در ادبيات، تاريخ، فرهنگ؛ فلسفه و حتي معماري وجود دارد.
عباس رضايي بر تحكيم و توسعه روابط فرهنگي، گردشگري، اقتصادي تاكيد كرد و افزود: افزايش آمار گردشگران مي تواند يكي از سرفصل هاي اين ارتباطات باشد.
وي خواستار برگزاري هفته هاي فرهنگي اصفهان و ايتاليا در دو كشور شد و افزود: براي توسعه فرهنگي اين امر راهكار بسيار مناسبي مي باشد.
استاندار اصفهان به خواهرخواندگي شهر اصفهان و فلورانس ايتاليا اشاره كرد و اظهارداشت: اين روابط نبايد تنها در حد نوشته باشد و فعال كردن روابط دو شهر مي تواند به تعميق و توسعه روابط كمك كند.
عباس رضايي اظهارداشت: ايجاد اتاق هاي مشترك اقتصادي در اصفهان و شهرهاي مهم ايتاليا و گفتگوي اتاق هاي بازرگاني، بازرگانان و فعالان اقتصادي نيز مي تواند به توسعه روابط اقتصادي دو طرف كمك نمايد.
استاندار اصفهان همچنين از كمك مردم ايتاليا در امدادرساني به مناطق سيل زده تشكر كرد.
رییس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا نيز در اين ديدار اصفهان را شهري شناخته شده در دنيا و با ميراث تمدني جهاني خواند و افزود: اين شهر احساس آرامش خوبي را منتقل مي كند.
وي با اشاره به مذاكرات صورت گرفته در سفر به ايران اظهارداشت: در اين سفر با اشاره به  روابط با سابقه ايران و ايتاليا و موضوعات بين المللي بر همكاري هاي دو جانبه پارلماني بين ايران و ايتاليا تاكيد گرديد.
یتوریو روساری پتروچلی با بيان اينكه براي توسعه روابط تنها گفتمان ميان افراد كافي نيست، افزود: گسترش روابط دو جانبه در اين سفر مورد تاكيد قرار گرفت و هدف ما از اين سفر پيگيري گسترش روابط و ارتباطات است تا در دوره نوين شاهد گشوده شدن فصل نويني از ارتباطات و پيوندهاي همكاري بين دو طرف باشيم.
رییس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا افزود: در اين سفر تلاش كرديم شناختي درست از سرزمين و كشوري كه در نظر داريم ارتباطات خود را با آن گسترش دهيم داشته باشيم و واقعيت هاي عيني را از نزديك مشاهده كنيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار